روستای سنج کردان

روستای سنج کردان

روستای سنج کردان در استان البرز ایران است. مردم آن شیعه هستندکه به زبان تاتی صحبت می کنند.

روستای سنج در روستای برغان از توابع دهستان چندار شهرستان ساوجبلاغ در غرب استان تهران و در رشته کوه های البرز بین کرج و هشتگرد واقع شده است.

روستای سنج 162 نفر (50 خانوار) ​​سکنه دارد که از این تعداد 12 نفر بی سواد هستند.

این شهر زیبا دارای باغاتی چون گردو، آلبالو، گوجه سبز و .. بوده و دارای بافت زیبا و نیمه جنگلی در محدوده رودخانه است.

در این میان منطقه ای زیبا و بی آلایش به نام توکوه در فاصله حدود 15 کیلومتری شهر قرار دارد که مسیر شما از انتهای شهر و در امتداد رودخانه به سمت شمال است که کاملاً تابستانی است و مخصوصاً در فصل پاییز زیبایی منحصر به فردی دارد.

آبشار روستای سنج کردان

توكين – كل وره – سربند قل قلك (سرچشمه رودخانه سنج) – آهنگر پورد – كوه مدد نو – كوه صالح شيور – لاك چال – گلردين – هزار بند (شير خشت چال) سنگ ونك – ماش نو – خوش يورد و كوروج

روستای سنج در شمال غربی کرج و در یک منطقه کامل. حدود سه دهه پیش روی کوهی قرار دارد که از طریق مال قابل دسترسی بوده و اکنون با جاده ای خاکی به جاده سنگفرش برغات – کرج متصل می شود. این شهر در کناره‌های یک دره کوهستانی نسبتاً عمیق قرار دارد که رودخانه‌ای از آن می‌گذرد.

باغ های بزرگ، درختان گردو و چنارهای بزرگ، محیط این شهر را سرسبز و دارای آب و هوای مطبوع کرده است. مردم این روستا به زبان فارسی و گویش محلی صحبت می کنند و بسیاری از واژه های آنها ریشه در زبان پهلوی دارد و بنا بر برخی اسناد قدمت این روستا به دوران صفویه می رسد. سبک معماری خانه های شهری سنتی از سنگ و چوب ساخته شده است.

جاذبه گردشگری روستای سنج کردان

از دیگر جاذبه های طبیعی روستا می توان به آبشار آب باز، ولرده، سرچشمه رودخانه سرهه، دره گل چال و جنگل هزاربند اشاره کرد که به ویژه در فصل بهار و تابستان کوهنوردان و طبیعت گردان را به خود جذب می کند.

آبشار سنج یکی از آبشارهای شگفت انگیز نزدیک شهر تهران است که در آب و هوای خوش روستای سنج واقع شده و اکنون به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری پذیرای دوستداران طبیعت، آبشار چند 15 متری بالای شهر و در دل خود دارد. دره زیبایی است و روستای کردان و روستای برغان و سپس روستای سنج.
آبشار سنج در روستای سنج بخش چندار قرار دارد. این شهر به دلیل حفظ بافت تاریخی فرهنگی و همچنین وجود جاذبه های گردشگری و طبیعت بکر، به عنوان یکی از شهرهای هدف گردشگری معرفی شده است.

از جاذبه های این روستا جدای از طبیعت زیبا، بافت باستانی روستا و خانه های سنگی و کاهگلی است که امروزه بعید است در شهرهای بزرگی مانند تهران، کرج و… دیده شوند. وجود چشمه های متعدد. درختان کهنسال چنار با قدمت صدها سال، رودخانه پر آب و خانه های قدیمی این منطقه بر جاذبه های روستای سنگ افزوده است.

مسیر دسترسی به روستای سنج کردان

پس از خروج از روستای برغان و حرکت به سمت کردان و در جاده ای به طول حدود یک کیلومتر از جاده فرعی عبور می کنید که نام چهار روستا از جمله روستای سنج، کوه ها و دره ها را می بینید.توجه داشته باشید که یک دوراهی وجود دارد که باید به سمت چپ بروید و به تابلو توجه کنید، طول جاده کردان تا مترو بیست و چهار کیلومتر است.

خرید زمین در روستای سنج کردان

گروه معماری آرسس با بیش از  ۱۰ سال سابقه در خرید زمین و ویلا و آشنایی کامل با تمام روستاهای اطراف کردان مفتخر است شما در خرید زمین در کردان یاری دهد. با کلیک بر روی صفحه  خرید زمین در کردان ما می توانید انواع ویلا و زمین هایی که  به فروش می رسد را چک کنید و بدون واسطه املاک خریداری کنید 

برای اقامت در این روستا می توانید از روستاهای اطراف استفاده کنید و زمین و ویلا بخرید شما می توانید برای خرید زمین در کردان سنج با ما تماس بگیرید.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 ۰۹۱۲۷۹۲۷۹۰۴

۰۹۳۰۰۱۴۵۱۳۱

1/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *