کردان

ساخت ویلا در کردان

کردان کجاست؟

کردان یکی از روستاهای زیبایی است که در ۱۸ کیلومتر کرج و ۶۸ کیلومتری تهران قرار دارد. سالانه افرادی زیادی برای فرار از شلوغی‌های شهر و استراحت به این روستا می‌روند.

این روستا زیبایی‌های طبیعی زیادی دارد که می‌تواند گردشگران زیادی را به خود جلب کند. با توجه به این که فاصله آن با تهران نزدیک است. لذا شما می‌توانید در آخر هر هفته و در روزهای تعطیل به ویلا خود در کردان مراجعه کنید.

ساخت ویلا در کردان یکی از گزینه‌های مناسبی است که باعث می‌شود شما در تمام ایام سال به دلخواه خود بتوانید به این منطقه خوش آب و هوا مراجعه کنید.

قبل از ساخت ویلا در روستای کردان بهتر است کمی در مورد مراحل ساخت ویلا در این روستا اطلاعاتی را به دست بیاورید که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد.

ساخت ویلا دوبلکس در کردان

عوامل موثر در تعیین هزینه ساخت ویلا در کردان

در تعیین هزینه ساخت ویلا در کردان عوامل زیادی موثر هستند. برای هر کدام از آن‌ها رقم خاصی را نمی‌توان در نظر گرفت؛ اما هر کدام از آن‌ها در تعیین هزینه نهایی ساخت ویلا در روستای کردان موثر هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

قیمت زمین برای ساخت ویلا

شما برای این که بتوانید ساخت ویلا در روستای کردان را شروع کنید باید یک زمین داشته باشید تا بتوانید سازه خود را در آن پیاده‌سازی کنید.

هزینه این زمین با توجه به مساحت آن متفاوت است. معمولا در کردان زمین‌هایی که در بالای شهر قرار دارند، گرانتر از زمین‌های پایین شهر هستند. در صفحه خرید زمین در کردان می توانید نمونه هایی را مشاهده کنید.

هزینه ساخت ویلا در کردان

متراژ زمین برای ساخت ویلا

مسلما می‌دانید یکی از عواملی که در تعیین قیمت ساخت ویلا در کردان موثر هستند، متراژ زمین می‌باشد.

 هر چه متراژ زمینی که شما برای ساخت ویلا خرید زیاد باشد باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید، ولی می‌توانید تاسیسات زیادی را روی آن ایجاد کنید. لذا باید بودجه زیادی را برای ساخت ویلا در روستای کردان در نظر بگیرید.

 

طراحی و ساخت ویلا در کردان

مصالح مورد استفاده در طراحی و ساخت ویلا

نوع مصالح ساختمانی که شما در طراحی و ساخت ویلا خود استفاده می‌کنید تاثیر مستقیمی روی قیمت نهایی ویلا دارد.

هر کدام از مصالح ساختمانی درجه مرغوبیت مختلفی دارند که هر چه مرغوبیت مصالح ساختمانی شما زیاد باشد باید هزینه بیشتری را برای ساخت ویلا در روستای کردان در نظر بگیرید.

البته کمک گرفتن از مهندسان و طراحان در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر بتوانید یک ویلا زیبا با ارزان‌ترین قیمت طراحی و ایجاد کنید.

ساخت ویلا مدرن در کردان

طراحی دکوراسیون داخلی ویلا

بعد از آن که سازه ویلا شما بنا شد برای این که بتوانید در آن ساکن شوید باید دکوراسیون داخلی آن را طراحی کنید.

برای طراحی دکوراسیون داخلی ویلا از سبک‌های مختلفی استفاده می‌کنند که هر کدام از آن‌ها با توجه به نظر کارفرما می‌تواند انتخاب شود؛ بنابراین شما باید هزینه جداگانه‌ای را برای طراحی دکوراسیون ساخت ویلا در کردان در نظر بگیرید.

سپس با توجه به سبک مدنظر خود وسایل مختلفی را برای طراحی و چیدمان ویلا خریداری کنید.

ساخت ویلا لوکس در کردان

نمای بیرونی ویلا

هر ویلا برای این که بتواند زیبایی خود را به دست بیاورد باید علاوه بر زیبایی داخلی از نما و طراحی بیرونی نیز برخوردار باشد.

به همین دلیل شما باید در ساخت ویلا در روستای کردان برای طراحی نمای بیرونی آن نیز مبلغی را در نظر بگیرید.

در طراحی نمای بیرونی ویلا از مصالح مختلفی استفاده می‌کنند که شما باید برای هر کدام از آن‌ها هزینه جداگانه‌ای را بپردازید.

در حال حاضر اکثر ویلاها در کردان و هشتگرد کرج به سبک مدرن طراحی و ساخته می‌شوند.

نمای بیرونی ویلا

دستمزد طراحی و ساخت ویلا در کردان

شما برای ساخت ویلا در روستای کردان باید با مهندسان و طراحان ویلا قرار داد امضا کنید تا ویلا خود را به شکل دلخواه دریافت کنید.

این مهندسان برای شروع کار خود از نقشه‌هایی استفاده می‌کنند و برای ساخت آن با افراد مختلف همکاری می‌کنند. لذا شما باید دستمزد آن‌ها را بپردازید.

در حال حاضر برخی از پیمانکاران دستمزد ساخت ویلا را به صورت متری حساب می‌کنند و برخی از آن‌ها نیز به صورت روزمزد حقوق می‌گیرند.

اگر قصد دارید به روش اول دستمزد پیمانکاران خود را پرداخت کنید باید متراژ ویلا خود را در نظر بگیرید، در حالی که در روش دوم باید مدت زمان ساخت ویلا را حساب کنید.

 

ویلا کلاسیک در کردان

مراحل ساخت ویلا در کردان

شما برای این که ساخت ویلا در روستای کردان را شروع کنید باید مراحلی را طی کنید. این مراحل باید به صورت استاندارد و طبق مجوزهای صادر شده انجام بگیرد.

در غیر این صورت می‌تواند مشکلاتی را برای ادامه فرآیند کار شما ایجاد کند. همچنین می‌تواند در کاهش هزینه‌های ساخت و ساز شما موثر باشد؛ بنابراین بهتر است شما ساخت ویلا در روستای کردان را به صورت استاندارد طی کنید که در ادامه هر کدام از آن را بازگو خواهیم کرد.

  • زمین شما باید مورد بررسی قرار بگیرد و برای نقشه‌برداری آماده شود. معمولا نقشه‌برداری توسط مهندسان و طراحان ویلا انجام می‌شود.
  • برای پی ریزی سازه قسمت‌های مختلف زمین را با گچ مشخص می‌کنند تا فونداسیون تعیین شده و فرآیند حفاری ویلا شروع شود.
  • بتن‌ریزی و اسکلت بندی برای ساخت ویلا نیاز به دقت و تمرکز بالایی دارد تا بتوان سازه‌ای با ماندگاری و استحکام بالا ایجاد کنند.
  • بعد از آن که بتن‌ریزی و اسکلت‌بندی ویلا تمام شد نوبت به دیوارکشی ساختمان می‌رسد که آن را با توجه به طرح ویلا اجرا می‌کنند.
  • در این مرحله از ساخت ویلا در روستای کردان باید سقف آن را اجرا کنند. معمولا سقف ویلاها در کردان دارای شیب هستند که تحت نظارت مهندسین و جوشکاران انجام می‌شود.
  • بعد از آن که نصب سقف ویلا تمام شد باید تاسیسات آن مانند پنجره‌ها، قاب‌ها، کف ویلا، تاسیسات برق ویلا، لوله کشی آشپزخانه، کابینت‌های آشپزخانه، اتاق نشیمن و غیره نصب شوند.
  • حالا باید قسمت‌های مختلف ویلا کاشی کاری و نقاشی شود.
طراحی نقشه ویلا

طراحی و اجرای نقشه زمین ویلا

معمولا نقشه های زمین توسط مهندسان طراحی میشود .

خاک برداری

خاک برداری زمین ویلا

در خاک برداری تمام محل های ساخت و ساز با گچ و نخ مشخص می شود.

concrete

بتن ریزی ویلا

برای بتن ریزی باید از مصالح خوب استفاده شود تا ویلا دارای استحکام و طول عمر بوده و تا در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل مقاومت خوبی داشته باشد.

دیوارکشی و سقف ویلا

سقف و دیوارکشی ویلا

برای دیوار کشی و برای اجرای اسکلت و آرماتور ، لازم است از آرماتور فولادی قوی و مناسب با نوع سازه استفاده شود

نقاشی ویلا

نقاشی ویلا

این مرحله به انتخاب کارفرما انجام می شود اگر مایل به نقاشی دیوار ها و یا استفاده از کاغذ دیواری و ... می باشد انجام می شود

ساختار و اسکلت ویلا

ساختار ویلا و نوع اسکلت ویلا

برای بتن ریزی باید از مصالح خوب استفاده شود تا ویلا دارای استحکام و طول عمر بوده و تا در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله و سیل مقاومت خوبی داشته باشد.

کاشی کاری و کف ویلا

کف و کاشی کاری ویلا

وقتی دیوار کشی و سقف انجام شد و تاسیسات برقی انجام شد زمان این است که کاشی آشپزخانه و کف اتاق انجام شود

staircase

طراحی داخلی و محوطه ویلا

طراحی داخلی و خارجی ویلا بسیار مهم است برای اینکه هر دو مورد هنگام ورود افراد بسیار در ظاهر مهم است برای این کار مهندسان طراحی را انجام میدهند.

ویلا کردان

نماهای مورد استفاده در ساخت ویلا در کردان

طراحی نمای داخلی و خارجی ویلا کاملا بستگی به نظر کارفرما دارد و شما با توجه به بودجه‌ای که برای ساخت ویلا خود در نظر گرفتید می‌توانید یک نمای کاملا متفاوتی را برای ویلا خود به کمک پیمانکاران اجرا کنید.

خوب است بدانید که در حال حاضر نماهای مختلفی برای طراحی و ساخت ویلا در کردان مورد استفاده قرار می‌گیرند که به رایج‌ترین آن‌ها در ادامه اشاره می‌کنیم.

نمای مدرن ویلا

یکی از جدیدترین نماهای که شما برای ساخت ویلا در روستای کردان می‌توانید در نظر بگیرید، نمای مدرن است. در این روش، از اجرای هر گونه زینت‌های اضافی و پرزرق‌وبرق خودداری می‌کنند.

طراحان در آن سعی می‌کنند از المان‌های ساده‌ای استفاده کنند. به طوری که هر گونه مصالح ساختمانی در آن به کار نمی‌رود. با وجود سادگی در ساخت ویلا در روستای کردان به سبک مدرن، در آن قوانین خاصی وجود دارد که آن را رعایت می‌کنند تا ویلا زیبایی و جذابیت خود را حفظ کند. در طراحی ویلا با نمای مدرن از خطوط منظم و مکعبی شکل زیاد استفاده می‌کنند که معمولا این خطوط قرینه هم نیستند.

نمای رومی در طراحی ویلا

از دیگر نماهایی که در ساخت ویلا در کردان استفاده می‌شود، نمای رومی است. در این نما از سنگ زیاد استفاده می‌کنند؛ بنابراین شما باید هزینه زیادی را برای خرید سنگ نمای رومی صرف کنید.

اگر سنگ‌هایی که برای طراحی نمای ویلا استفاده کردید مرغوب باشند ماندگاری و دوام آن‌ها زیاد خواهند بود. در غیر این صورت باید هر چند مدت هزینه‌ای برای بازسازی نمای ویلا خود در نظر بگیرید.

آب و هوای منطقه کردان مرطوب و ناپایدار است. لذا شما باید در انتخاب مصالح ساختمانی خود برای نمای رومی بیشتر دقت کنید.

خوب است بدانید که در حال حاضر به نمای رومی نمای کلاسیک نیز می‌گویند که قدمت تاریخی دارد و از زمان روم باستان تاکنون به عنوان یکی از طرح‌های مورد توجه در ساخت ویلا و سازه قرار گرفته است. در این طراحی نما، از اشکال منحنی و قرینه استفاده می‌کنند که می‌تواند شکوه و عظمت را به سازه شما ارائه دهند.

 

 

 

سوالات متداول

هزینه ساخت ویلا به عوامل مختلفی از جمله: قیمت روز مصالح، بودجه و تقاضای کارفرما، متراژ زمین بستگی دارد. برای اطلاع از هزینه های ساخت ابتدا باید با طراحان مشورت کرده و آنها را از خواسته ها و بودجه خود مطلع کنید.

ابعاد و شرایط زمین و همچنین پیچیدگی هر پروژه  به طور مثلا نوع ویلا ساخته شده که فلت یا دوبلکس و …ممکن است متفاوت باشد. اما به طور کلی زمان طراحی و ساخت هر ویلا بین 2 تا 4 ماه می باشد. البته ما در سریغ ترین زمان وسلا را به شما تحویل می دهیم

شرکت معماری آرسس با بیش از 10 سال سابقه کار در زمینه ساخت و طراحی ویلا صفر تا صد  و انجام بیشترین پروژه طراحی و اجرا آماده همکاری با شما عزیزان می باشد

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *