تهراندشت کرج

تهراندشت کرج نزدیک کردان

تهراندشت کرج قرار دارد. راه رسیدن به تهران از بزرگراه تهران – کرج و سپس جاده کرج – قزوین است. فقط چند کیلومتر از کرج جاده تهران است.

بد نیست بدانید که فاصله خیابان اصلی تهران تا میدان آزادی تهران 69 کیلومتر است. یعنی در ساعات غیر پیک حدود 1 ساعت و در ساعات پیک و ترافیک 1.5 ساعت طول می کشد.

چرا به این منطقه تهران دشت کرج می گویند؟ چون نزدیک به منطقه کردان شناخته شده است و همه می دانند کردان کجا هست، برای درک بهتر منطقه تهراندشت را تهراندشت کردان می نامند. این منطقه  از نظر جغرافیایی در مقابل منطقه کردان قرار دارد. یعنی اگر کردان بالای اتوبان کرج – قزوین باشد تهران در قسمت جنوبی بزرگراه است.

ویژگی های تهراندشت کرج نزدیک کردان

این منطقه در پایین دست رشته کوه البرز قرار دارد.و قرار گرفتن این منطقه در پایین کوه البرز باعث وجود حجم زیادی آب زیرزمینی در این منطقه شده است. از طرفی تهراندشت مثل یک دره است. قسمت های پایین دره که شامل مناطقی مانند روستا سرخاب است شرایط بسیار خاصی دارد. این مناطق دسترسی عالی به آب های زیرزمینی دارند. یعنی تنها با حفر چند متر چاه به منبع پایان ناپذیر آب می رسیم. این رقم در مناطق مختلف متفاوت است اما در سرخاب که پایین ترین نقطه تهران از نظر عمق است کمتر از 9 متر است.

این بدان معناست که آب فراوان این منطقه را برای مدت طولانی حاصلخیز و پر از باغات کرده است. باغات این منطقه به ویژه رنگ ارغوانی و میوه های منحصر به فرد آن همواره مورد توجه خاص و عمومی بوده است. به همین دلایل سرخاب را نگین ساوجبلاغ می نامیدند.

خرید زمین در تهراندشت

 مسیر دسترسی تهراندشت کرج نزدیک کردان

آیا می دانید فاصله تهراندشت تا تهران چقدر نزدیک است؟ این منطقه در فاصله بسیار مناسبی از تهران قرار دارد که باعث می شود کمتر از هفتاد کیلومتر با تهران فاصله داشته باشد. این منطقه به شهرهای جدید هشتگرد و کرج نزدیک است. و فاصله کرج تا تهران بسیار نزدیک است. بسیاری از صنعتگران شاغل در شهرک صنعتی هشتگرد و اطراف آن این منطقه را به عنوان خانه و روستای خود انتخاب کردند.

وقتی به این نقطه از تهران سفر می کنید دو راه دارید. یکی از این مسیرها حدود یک ساعت و 10 دقیقه طول می کشد. مسیر دیگر حدود یک ساعت و 15 دقیقه طول می کشد.
فاصله تهران تا کرج:
برای سفر از کرج به این منطقه حدود 40 دقیقه زمان نیاز دارید تا به این نقطه از کرج برسید و از سفر خود لذت ببرید.

فاصله زمانی تهران تا هشتگرد:
برای رفتن از هشتگرد به تهران زمان مورد نیاز حدود 10 دقیقه است که مزیت این منطقه است و باعث می شود افرادی که در هشتگرد زندگی می کنند برای خرید ویلا و باغ در این منطقه انتخاب کنند.

تاریخچه تهراندشت کرج نزدیک کردان

از نظر تاریخی،  ساوجبلاغ و تهراندشت را نیز عصر تمدن بشری می دانند. زیرا در این منطقه تپه های باستانی وجود دارد که گویای تاریخ طولانی این منطقه است. وجود آب فراوان و طبیعت سرسبز از دیرباز دلیل اصلی حضور انسان در این منطقه بوده است.

آب و هوا و بافت شهری تهراندشت کرج

آب و هوای این منطقه معتدل است و به دلیل وجود پارک ها و فضای سبز منطقه ای بسیار جالب و دلپذیر برای مردم است، اگر به دنبال آب و هوای مطبوع برای پیاده روی هستید این منطقه انتخاب بسیار مناسبی است . ساکنان این منطقه بیشتر ساکنان شهرهای همجوار مانند تهران، کرج و هشتگردهستند. بافت خانه های این قسمت ویلایی و نوساز است که دلیلی بر زیباسازی این منطقه است.

خرید زمین ویلا و باغ در تهراندشت کرج

این منطقه زیبا که اکنون مکانی طبیعی برای ویلاسازی است، اکثر مردم تهران و کرج را به سمت جو خود کشانده است. فاصله مناسب این منطقه از تهران و کرج انگیزه ساخت ویلاهای مدرن را ایجاد کرد.

یکی دیگر از مزایای خرید زمین در کردان و این منطقه آب و هوای معتدل آن است.این منطقه دارای باغ ها و مزارع کشاورزی زیادی است. به دلیل وجود آب در این منطقه، کشاورزی و باغداری از رونق زیادی برخوردار است.

درختان هلو، شلیل، درختان گردو، زردآلو، آلبالو و گیلاس در این منطقه مثمر هستند. هر ساله بیشتر میوه های تهران و کرج را تهیه می کنند. حاصلخیزی و آب باعث رونق این منطقه شد، به خصوص باغ ویلاهایی که در این منطقه ساخته شده بودند.

فضاهای سبز این منطقه در تمام مناطق تهران زبانزد است.

گروه معماری آرسس با بیش از  ۱۰ سال سابقه در خرید زمین و ویلا و آشنایی کامل با تمام روستاهای اطراف کردان مفتخر است شما در خرید زمین در کردان  یاری دهد. با کلیک بر روی صفحه  خرید زمین در کردان ما می توانید انواع ویلا و زمین هایی که  به فروش می رسد را چک کنید و بدون واسطه املاک خریداری کنید. در ضمن تمامی معاملات در دفتر اسناد رسمی انجام می شود.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 ۰۹۱۲۷۹۲۷۹۰۴

۰۹۳۰۰۱۴۵۱۳۱

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *