روستای خوروین کردان

روستای خوروین کردان

روستای خوروین کردان  یکی از روستاهای باستانی در بخش چندار کردان است. این روستا در ۶۷ کیلومتری تهران و ۳ کیلومتری شهر کوهسار قرار دارد. محصول باغی این شهر در قدیم توت و انگور و آجیل بوده است اما در حال حاضر تمامی محصولات باغ از جمله مرکبات در اینجا کشت می شود و مردم در اینجا گندم و جو و نخود و سیب زمینی می کارند. این روستا دارای آثار تاریخی مانند امامزاده و دو تپه باستانی است.

این شهر در ارتفاع 1560 متری از سطح دریا واقع شده و دارای آب و هوای معتدل و مطبوع در بهار و تابستان و در زمستان برفی و سرد است.
روستای خوروین یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های بشری است که قدمت آن بر اساس آثار به دست آمده از گنج تپه به هزاره دوم و سوم قبل از میلاد می رسد، آرامگاه امام زاده موسی خوروین نیز از آثار دوران صفویه است.

روستای خوروین کردان قیمت زمین
ساکنان شهر خوروین به زبان فارسی، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری صحبت می کنند.
بر اساس نتایج سرشماری سال 1375 جمعیت روستای خورفن 627 نفر بوده است که تعداد آنها در سال 1385 به بیش از 1200 نفر افزایش یافته است.

بیشتر مردم این روستا در فعالیت های کشاورزی، دامداری، کارگری، خدماتی و حمل و نقل کار می کنند. گندم و جو (به میزان محدود)، آجیل، توت، سیب، انگور و گیلاس از مهمترین محصولات کشاورزی و باغی این شهرستان هستند.

دامداری و طیور نیز در این روستا رواج دارد و گوشت انواع لبنیات یکی از محصولات دامی روستای خوروین است.
روستای خوروین در منطقه ای کوهستانی در دامنه جنوبی رشته کوه های البرز واقع شده و دارای مجتمع مسکونی متمرکز است. خانه های این روستا اغلب نوساز و با مصالحی مانند آجر، سیمان، سنگ، آهن و سایر مصالح مقاوم ساخته شده است.

اکثر خانه ها سقف های مسطح با دیوارهای ضخیم دارند. خانه های قدیمی به ندرت در این روستا یافت می شود. ویلاهای بزرگ و ییلاقی روستای خاروین که در میان باغ ها ساخته شده بود جلوه ییلاقی خاصی به روستا بخشیده بود. کوچه هایش آسفالت پهن است. دور تا دور آن را ویلاهای بزرگ و کوچک احاطه کرده است و مجموعه توریستی کردی در حوالی روستای خوروین در حال ساخت است.

جاذبه هاي گردشگري روستای خوروین کردان

روستای باستانی خوروین با آب و هوای معتدل، مناظر زیبا، طبیعت بکر، جنگل های انبوه درختان گردو، توت و گیلاس یکی از روستاهای ییلاقی این منطقه است. کوچه زیبای باغ های روستا پر از درختان بلند و کهنسال به خصوص در فصل بهار و تابستان با خرماهای غیر معمول و خنک است. گیاهان دارویی مختلفی مانند خاکشیر، گل گاوزبان، شیرین بیان و بنفشه در قلمرو این شهرستان می رویند.

پارک جنگلی آجین دوجین در شمال شهر، چشمه ساران، کاریزها و حاشیه رودخانه ای که از غرب شهر می گذرد، مکان های تفریحی مناسبی برای خوروین است. مرکز ورزشی کردان که بر روی تپه های جنوب روستا در حال ساخت است در آینده ای نزدیک روستای خورفین را به یک منطقه تفریحی جالب در حوالی تهران تبدیل خواهد کرد.
از خرابه های باستانی خوروین می توان به گنجینه تپه مربوط به هزاره سوم و دوم قبل از میلاد اشاره کرد.
آرامگاه امام زاده موسی بنایی مستطیل شکل است که بالای آن گنبدی قرار دارد. نمای بیرونی بنا از سنگ ساخته شده و سطوح داخلی آن با آینه تزئین شده است. امامزاده خوروین مورد احترام اهالی روستا بوده و قدمت آن به دوران صفویه می رسد.
مردان روستا کت و شلوار و کلاه و پیراهن و کفش و زنان روستا مانتو و شلوار و روسری و شال و سایر لباس های زنانه می پوشند.از مهم ترین سوغاتی های این شهر می توان به توت خشک، میوه های تازه و خشک اشاره کرد.

پاییز روستای خوروین

مسیر دسترسی به روستای خوروین کردان

دسترسی به روستای خوروین از طریق اتوبان تهران – قزوین و از طریق پل کردان، شهر کوهسار و جاده ولیان امکان پذیر است. این روستا از شمال و شمال غربی به روستای آجین دوجین و ولیان و از شمال شرقی به رشته کوه البرز مرکزی محدود می شود.

خرید زمین در خوروین کردان

گروه معماری آرسس با بیش از ۱۰ سال سابقه در خرید زمین و ویلا و آشنایی کامل با تمام روستاهای اطراف کردان مفتخر است شما در خرید زمین در کردان یاری دهد. با کلیک بر روی صفحه  خرید زمین در کردان ما می توانید انواع ویلا و زمین هایی که  به فروش می رسد را چک کنید و بدون واسطه املاک خریداری کنید 

برای اقامت در این روستا می توانید از روستاهای اطراف استفاده کنید و زمین و ویلا بخرید شما می توانید برای خرید زمین در کردان خوروین با ما تماس بگیرید.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 ۰۹۱۲۷۹۲۷۹۰۴

۰۹۳۰۰۱۴۵۱۳۱

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *