روستای سیرود کردان

روستای سیرود کردان

روستای سیرود کردان در نزدیکی تهران و در منطقه کوهسار کرج وجود دارد که آبشار زیبایی به نام سیرود کوهسار در آن قرار دارد. این آبشار یکی از جاذبه های شگفت انگیز و گردشگری استان تهران است. در این مقاله می خواهیم در مورد این آبشار بیشتر بدانیم، با ما همراه باشید.

روستاییان سیرود به گویش تاتی که شاخه ای از شمال غربی است صحبت می کنند. در قدیم مردم آذربایجان حتی در خراسان شمالی به زبان تاتی صحبت می کردند. در واقع گویش تاتی بسیار شبیه به فارسی، مازندرانی، گیلکی و به خصوص تالشی است. حتی داستان زیبایی در تاریخ وجود دارد که به این زبان نوشته شده است و می توان آن را داستان عشق یک عزیز و نگار نامید.

اگر در این روستا به کوه نوردی علاقه دارید می توانید از کوه های نقاره، سرداران، کفاب و قلعه دوش برای صعود به کوه ها استفاده کنید. همچنین با توجه به ماهیت این روستای کمتر شناخته شده و همچنین صعب العبور بودن جاده دسترسی به آن، نسبت به سایر روستاهای منطقه، بکرتر به حساب می آید. نام قدیم روستای سه رود  بوده و اهالی آن را سیرو می نامیدند و بعدها به سیرود تبدیل شد.

خرید زمین در سیرود کردان

جاذبه گردشگری روستای سیرود کردان

آبشار سیرود کوهسار یکی از جاذبه های شگفت انگیز و گردشگری کوهسار کرج است.. کوهسار روستایی کوهستانی با چشمه های طبیعی فراوان است. دهستان کوهسار تا سال 1384 عنوان روستا را داشت و پس از آن مسئولان روستا آن را به شهر تبدیل کردند.

روستای سیرود یکی از جاذبه های دیدنی کوهسار است و در ارتفاع 2250 متری از سطح دریا واقع شده است. این روستا با دیوارهای صخره ای احاطه شده و به کوهپایه های بسیار زیبایی با آب و هوای مطبوع تبدیل شده است. شهرستان کوهسار در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا واقع شده و آب و هوای مطبوع کوهستانی دارد و به همین دلیل آبشارها و چشمه های فراوانی در آن وجود دارد.

وجود میوه ها و باغ های سرسبز فراوان در این شهر به دلیل وجود همین چشمه ها و آبشارها است. همچنین اقامتگاه ها و ویلاهای زیادی در این منطقه وجود دارد که پایتخت نشینان برای تعطیلات یا آخر هفته به آن ها می روند و از این آبشار زیبا دیدن می کنند.

آبشار سیرود کردان

بهترین زمان بازدید از آبشار روستای سیرود کردان

از آنجایی که آبشار سیرود در منطقه ای کوهستانی قرار دارد، آب و هوای آن در زمستان سرد و هوای بهار و تابستان آن بسیار مطبوع  است. برای دوری از گرمای شهر می توانید در روزهای بهاری و تابستانی به این منطقه بروید و از زیبایی های روستای سیرود و آبشار سیرود نهایت لذت را ببرید.

ی کشاورزی و باغ ها شد.

خرید زمین در روستای سیرود کردان

گروه معماری آرسس با بیش از  ۱۰ سال سابقه در خرید زمین و ویلا و آشنایی کامل با تمام روستاهای اطراف کردان مفتخر است شما در خرید زمین در کردان یاری دهد. با کلیک بر روی صفحه  خرید زمین در کردان ما می توانید انواع ویلا و زمین هایی که  به فروش می رسد را چک کنید و بدون واسطه املاک خریداری کنید 

برای اقامت در این روستا می توانید از روستاهای اطراف استفاده کنید و زمین و ویلا بخرید شما می توانید برای خرید زمین در کردان سیرود با ما تماس بگیرید.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 ۰۹۱۲۷۹۲۷۹۰۴، 

۰۹۳۰۰۱۴۵۱۳۱

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *