ساخت استخر خانگی

ساخت استخر خانگی

 

6 نکته ساخت استخر خانگی

برنامه ریزی استخر رویایی شما می تواند سخت تر از آن چیزی باشد که در ابتدا به نظر می رسد.گزینه ها و تعهدات خود را قبل از شکستن زمین در نظر بگیرید، و ساخت استخر درون زمینی شما به صورت شنا ادامه خواهد یافت. تعداد کمی از ویژگی های خانه وجود دارد که می تواند به اندازه یک استخر شنا در زمین، سرگرمی و هیجان ایجاد کند.

یک استخر می تواند فوراً هر حیاط خلوت خسته کننده ای را به یک واحه آفتابی تبدیل کند که افراد در هر سنی می توانند از آن لذت ببرند. و در حالی که استخرهای درون زمینی به سرمایه گذاری قابل توجهی در زمان و پول نیاز دارند، محبوبیت آنها به این زودی ها کاهش نمی یابد.بنابراین، اگر به اصطلاح آماده شنا هستید و یک استخر شنا در زمین دارید، در اینجا شش مرحله کلیدی برای اطمینان از داشتن استخر عالی برای خانه و خانواده خود آورده شده است.

انواع استخر
سه نوع اصلی از استخرهای درون زمینی وجود دارد. به ترتیب محبوبیت آنها عبارتند از: بتن، وینیل و فایبرگلاس. در جیب های کوچک کشور، ممکن است استخرهایی با دیواره های فولادی یا آلومینیومی نیز پیدا کنید.

استخرهای بتنی واقعاً به صورت سفارشی ساخته می شوند و می توانند تقریباً به هر اندازه، شکل یا عمقی شکل بگیرند. این استخرها اغلب استخرهای گونیت یا شاتکریت نامیده می شوند زیرا بتن از تفنگ به دیوارهای تقویت شده با فولاد شلیک می شود. پس از خشک شدن بتن، استخر گچ کاری شده، رنگ آمیزی شده و با یک سطح بافت دار یا کاشی کاری می شود.

نصب یک استخر بتنی بیشتر از هر نوع دیگری طول می کشد – معمولا بین سه تا 12 هفته – اما این استخر قوی ترین و بادوام ترین نوع استخر است. در واقع، امروزه استخرهای بتنی زیادی وجود دارند که بیش از 50 سال عمر دارند. و بر خلاف انواع دیگر استخرهای درون زمینی، استخرهای بتنی موجود را می توان بازسازی، بزرگتر و به روز کرد.

استخرهای وینیل از یک آستر انعطاف پذیر از پیش ساخته شده ساخته شده اند که در سوراخ حفاری شده قرار می گیرد. روی یک قاب تقویت‌شده از فولاد، آلومینیوم یا پلیمر غیرخورنده محکم می‌شود. اکثریت قریب به اتفاق استخرهای وینیل مستطیلی هستند، اما آسترهای L شکل و آزاد در برخی از تولیدکنندگان موجود است. زمان ساخت برای ساخت استخر با روکش وینیل معمولاً یک تا سه هفته است.

هنگام در نظر گرفتن استخر وینیل، توجه داشته باشید که اسباب بازی های استخر، حیوانات خانگی و اشیاء تیز می توانند آستر را سوراخ کنند. و در حالی که لاینرها قابل تعمیر هستند، بهتر است یکی را انتخاب کنید که حداقل 20 تا 30 میلی متر (حدود ¾ تا 1 اینچ) ضخامت داشته باشد.

استخرهای فایبرگلاس در کارخانه در یک کاسه غول پیکر ساخته می شوند که توسط جرثقیل در سوراخ حفاری شده قرار می گیرد. در نتیجه، استخرهای فایبرگلاس را می توان بسیار سریعتر از انواع دیگر استخرها نصب کرد.

در برخی موارد، تا سه روز. استخرهای فایبرگلاس دارای روکش ژل بسیار صافی هستند که بسیار بادوام و مقاوم در برابر لکه هستند. و بر خلاف استخرهای بتنی، فایبرگلاس غیر متخلخل است، بنابراین از مواد شیمیایی کمتری برای استخر استفاده می کند و جلبک کمتری را در خود جای می دهد.

با این حال، استخرهای فایبر گلاس در اندازه ها و شکل های کمتری نسبت به استخرهای بتنی یا وینیلی هستند، که اگر حیاط خلوت کوچک یا منحصر به فرد دارید ممکن است مشکل ساز باشد.

و استخر بزرگ قالب‌گیری شده باید از طریق کامیون حمل شود، که ممکن است مجبور شود مسیری طولانی و مداری را به سمت خانه شما طی کند. این به این دلیل است که حمل و نقل بارهای بزرگ توسط ایالت های جداگانه تنظیم می شود و کامیون داران اغلب مجبورند برای تحویل یک استخر فایبرگلاس در چندین ایالت رانندگی کنند.

و به محض ورود استخر، باید فضای کافی در حیاط شما وجود داشته باشد تا جرثقیل به محل نزدیک شود و پوسته قالب‌گیری شده را در سوراخ حفاری شده مانور دهد. توجه داشته باشید که گاهی اوقات دسترسی فقط از طریق یک دارایی مجاور در دسترس است. حتماً با شرکت حمل و نقل یا پیمانکار استخر تماس بگیرید تا تأیید کنید که فضای کافی برای کار جرثقیل وجود دارد.

هر سه نوع استخر – بتنی، وینیل و فایبرگلاس – در سراسر کشور موجود است. با این حال، برخی از انواع آن بیشتر از سایرین در مناطق خاصی شایع هستند. انعطاف پذیری لاینرهای فایبرگلاس و وینیل آنها را برای آب و هوای سرد که در آن چرخه های انجماد و ذوب می تواند به ساختار بتنی سفت و سخت آسیب برساند، ایده آل می کند. استخرهای وینیل در اکثر مناطق فروخته می شود، در حالی که فایبرگلاس در جنوب محبوبیت بیشتری دارد.

اگر مطمئن نیستید که کدام نوع استخر را تهیه کنید، به تخصص پیمانکاران استخر تکیه کنید. اگر آنها در درجه اول یک نوع استخر را نصب می کنند، احتمالاً دلیل بسیار خوبی وجود دارد. (اغلب به آب و هوای محلی و شرایط خاک مربوط می شود.) و هنگامی که در مورد نوع استخری که می خواهید تصمیم گرفتید، حتماً یک پیمانکار با تجربه زیاد در نصب آن نوع خاص استخدام کنید.

مقایسه هزینه ها
نمی توان به طور دقیق گفت که هزینه استخر شما چقدر خواهد بود زیرا قیمت ها بسته به محل زندگی شما، شرایط خاک، سیستم گردش آب و نوع و اندازه استخر بسیار متفاوت است. زمان سال نیز می‌تواند بر قیمت نهایی تأثیر بگذارد، زیرا بسیاری از پیمانکاران برای استخرهایی که در فصل خارج از فصل ساخته می‌شوند، زمانی که کار کند است، تخفیف ارائه می‌دهند.

به طور کلی، استخرهای بتنی گران‌ترین هستند و پس از آن استخرهای با روکش وینیل و پس از آن فایبرگلاس. با این حال، یک استخر فایبر گلاس سطح بالا و فریب خورده می تواند بیش از یک استخر بتنی بدون استخوان هزینه داشته باشد.

قوانین منطقه بندی
حیاط پشتی در نصب استخر شنای زمینی
استخرهای درون زمینی مشمول مقررات ساختمانی و منطقه بندی هستند، بنابراین قبل از شروع هر کاری باید برای پروانه ساختمان درخواست دهید و تاییدیه دریافت کنید.

قوانین ساخت و ساز و منطقه بندی از شهری به شهر دیگر متفاوت است، اما معمولاً باید فواصل معینی از استخر تا خطوط املاک، سپتیک تانک ها، چاه ها، خطوط فاضلاب و تالاب ها را رعایت کنید. همچنین کدهایی در مورد موانع استخر و سخت افزار دروازه وجود دارد.

به طور کلی، یک دیوار یا حصار محیطی باید حداقل 4 فوت ارتفاع داشته باشد و مجهز به دروازه های خود بسته شونده و خود ضامن باشد. تخته های نرده یا نرده ها نباید بیش از 4 اینچ از هم فاصله داشته باشند. نرده های زنجیره ای باید دارای دهانه های بزرگتر از 1-1/4 اینچ نباشد.

برای سطح حفاظتی بیشتر، به خصوص اگر فرزندان یا نوه های خردسال دارید، به نصب آلارم بر روی تمام درها و دروازه های خانه منتهی به استخر و نصب پوشش ایمنی برق روی استخر فکر کنید. برای لیستی از قوانین و محدودیت های خاص، با بخش ساختمان محلی یا هیئت منطقه بندی تماس بگیرید.

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *