چطور یه ویلا خوب بخرم؟

در طول سال‌ها، خانه‌ها به‌عنوان اشکال مستحکم سرمایه‌گذاری شناخته شده‌اند. چه برای فروش مجدد و چه برای اجاره، درآمد قابل تحسینی به همراه دارند. با این حال، سرمایه گذاری در یک جامعه ویلا یا در یک مجتمع آپارتمانی، چیزی است که بسیاری از صاحبان خانه های بالقوه در داخل بحث می کنند.

برای خرید زمین در کردان به صفحه ما مراجعه کنید.روی همین لینک کلیک کنید

در حالی که ما پاسخ مستقیمی نداریم، فکر کردیم که مزایا و معایب هر دو را فهرست می کنیم و اجازه می دهیم سرمایه گذار تصمیم بگیرد که برای خودش چه می خواهد. از این رو، بدون بحث زیاد – در اینجا مزایا و معایب جوامع ویلا در مقابل مجتمع های آپارتمانی آورده شده است.

جامعه ویلا
ویلا حس یک خانه مستقل را به شما می دهد و در عین حال مزایای جوامع مسکن را ارائه می دهد. به طور معمول، یک جامعه ویلایی متشکل از مجموعه ای از خانه های مستقل است که بر اساس امکانات یا اندازه آنها و یک منطقه مشترک به اضافه باشگاه ها و سایر امکانات در کنار هم قرار گرفته اند. هر مالک مالکیت واحد مستقل و زمینی را که در آن قرار دارد خواهد داشت.

در اینجا مزایای جوامع ویلایی آمده است:

مبارزه سرمایه گذاری: جوامع ویلا در مقابل مجتمع های آپارتمانی. این چیزی است که بسیاری از صاحبان خانه های آینده در داخل بحث می کنند

فضای زیاد: ویلاهای مستقل جادار هستند و فضای اطراف خانه نیز وجود خواهد داشت. این به اعضای جوان‌تر خانواده فرصتی برای بازی کردن و فضایی برای باغ‌های خصوصی، حیوانات خانگی و حتی پارکینگ اضافی می‌دهد.
سرمایه گذاری بلندمدت بهتر: از آنجایی که ویلاها با سرمایه گذاری بلندمدت (هفت سال یا بیشتر) اغلب در مقایسه با آپارتمان ها بازده بهتری دارند. قیمت ویلا با نرخ بسیار بالاتری نسبت به آپارتمان ها افزایش می یابد.
حریم خصوصی: بدون شنیدن دیگران از میان دیوارها، بدون ریزش پا روی سقف، بدون شکایت وقتی موسیقی را کمی بلندتر از حد معمول پخش می کنید، بدون بوی غذای نشت کرده – به طور خلاصه، ویلاها حریم خصوصی بسیار بیشتری نسبت به واحدهای آپارتمانی ارائه می دهند. با این حال، امروزه بسیاری از جوامع ویلایی در حال ظهور هستند که فضای بین 2 ویلا بسیار کمتر است. در چنین مواردی، تهدید بالقوه برای حریم خصوصی شما در یک ویلا بیشتر از یک آپارتمان است.
جو سالم تر: ویلاها اغلب کمی دورتر از آپارتمان ها قرار دارند. این بدان معناست که آلودگی هوا و صدا کمتر خواهد بود. شما یک خانه مستقل خواهید داشت که دور از هیاهوی شهر باشد و در عین حال از تمام مزایای زندگی اجتماعی بهره مند شوید.

حال، بیایید نگاهی به معایب بالقوه جوامع ویلایی بیندازیم –

گران قیمت: این یکی کاملا واضح بود. از آنجایی که زمین و خانه برای خود می گیرید، قیمت آن را منعکس می کند. اگر همان محله را در نظر بگیرید، قیمت یک ویلا 3 تا 5 برابر قیمت 2 سانت در همان منطقه است.
اجاره دشوار است: استخر مستاجر معمولاً شامل افرادی می شود که خانه هایی را ترجیح می دهند که در وسط شهر در حال انفجار هستند زیرا دسترسی در آنجا بالاتر است. جوامع ویلا اغلب از شلوغی شهر دور هستند. این جنبه باعث می شود که استخر مستاجر ترجیح دهد ویلا را بر آپارتمان ترجیح دهد.
بازده پایین اجاره: اگر موفق به یافتن مستاجر شوید، اجاره حداکثر برابر یا کمتر از آپارتمان ها در مناطق شلوغ خواهد بود. این بدان معناست که بازده اجاره سالانه کمتر از یک آپارتمان خواهد بود.
تعمیر و نگهداری: در یک مجتمع آپارتمانی، از آنجایی که امکانات مشترک بیشتر است – دیوارها، زهکشی ها، تراس ها، معمولاً چندین طرف در اکثر فعالیت های تعمیر و نگهداری درگیر هستند. از این رو آنها سریعتر انجام می شوند. در جوامع ویلا، انجام کارهای تعمیر و نگهداری در داخل/خارج از خانه بارها به سردرد ساکنان تبدیل می شود.
مکان: معمولاً جوامع ویلا در مناطق دور از شهر و ادارات واقع شده اند.

مجتمع های آپارتمانی و جنبه های مختلف آنها
به اطراف نگاهی بیندازید، احتمال اینکه مجتمع های آپارتمانی بیشتری را در مقایسه با جوامع ویلایی ببینید، زیاد است. و این هم تعجب آور نیست. آپارتمان ها می توانند دو برابر تعداد افرادی که یک جامعه ویلایی می توانند مسکن ارائه دهند. آنها علاوه بر مقرون به صرفه بودن، مزایای دیگری نیز ارائه می دهند که آنها را بسیار محبوب می کند.

مزایای مجتمع های آپارتمانی 

امنیت بالاتر: اگرچه بعید است که جوامع ویلایی ناامن باشند، مجتمع های آپارتمانی افراد را بسیار نزدیک به یکدیگر می گذرانند و حتی دیوارهای مشترک دارند. این بدان معنی است که فریاد کمک، تصادف یا هر حادثه هشدار دهنده شانس بیشتری برای توجه همسایگان دارد. ایده داشتن افراد در نزدیکی اغلب مجرمان را دلسرد می کند و در نتیجه آپارتمان ها را ایمن تر می کند.
محله پر جنب و جوش: از آنجایی که همسایه ها بسیار نزدیک به یکدیگر هستند، احتمال اینکه آنها شبیه خانواده شوند بیشتر است. جشن ها سرگرم کننده تر می شوند.
شانس بالای اجاره: استخر مستاجر متشکل از افرادی است که اغلب مهاجرت می کنند و به دنبال واحدهای کوچکتر هستند. این باعث می شود آپارتمان ها در میان آنها گزینه بسیار محبوبی باشند. بازده اجاره در آپارتمان ها اغلب بیشتر از ویلاها است.
و اکنون، بیایید نگاهی به معایب بالقوه مجتمع های آپارتمانی بیندازیم –

حریم خصوصی محدود: صداهای کوبنده روی سقف، صداها از طریق دیوارها، صدای وسایل نقلیه و صداهای دیگر رایج هستند. گاهی اوقات، بالکن ها و پنجره های واحدهای مختلف ممکن است امکان مشاهده واحدهای مجاور را فراهم کند
به سختی مالکیت زمین: شما فقط مالک واحدی هستید که برای آن پول پرداخت کرده اید و محتویات داخل آن. سهم زمینی که مالک آن هستید، سهم تقسیم نشده اغلب بسیار ناچیز است.
پرجمعیت: اگر طرفدار شلوغی نیستید، آپارتمان ها می توانند برای شما سخت باشند. مناطق مشترک و امکانات رفاهی در طول تعطیلات و تعطیلات آخر هفته شلوغ می شود و استفاده از سالن های ورزشی، استخرها و سایر امکانات را سخت می کند.
هزینه های نگهداری بالاتر: هر چقدر هم که تعجب آور به نظر می رسد، جوامع ویلا گاهی هزینه های تعمیر و نگهداری کمتری نسبت به مجتمع های آپارتمانی دریافت می کنند. وجود آسانسور و افزایش استفاده از امکانات رفاهی مشترک که به نوبه خود منجر به افزایش هزینه های نگهداری می شود، باعث افزایش هزینه نگهداری ماهانه می شود.

در کدام یک سرمایه گذاری کنم؟
هنگامی که به تصمیم نهایی انجمن ویلا در مقابل مجتمع های آپارتمانی می رسد، این یک موضوع انتخاب شخصی است. به خاطر داشته باشید که شهری که در آن زندگی می کنید و نزدیکی به مدارس، بیمارستان ها و سایر امکانات رفاهی نیز می تواند نقش مهمی در تصمیم گیری شما داشته باشد. توصیه می کنیم قبل از شروع کار با چند متخصص و افرادی که در هر یک از واحدهای ویلا و آپارتمان سرمایه گذاری کرده اند صحبت کنید.

 

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *