خرید زمین در اغشت کردان

اغشت

اغشت یکی از روستاهای واقع در بخش چندار در کردان استان البرز (کرج) است.

روستای اغشت در محدوده دهستان برغان قرار گرفته است، دارای طبیعتی بسیار زیبا و جذاب به علت رودخانه بسیار زیبا و آب و هوای عالی است . جمعیت ساکن در این روستا حدود 800 نفر است، اگرچه بیشتر ساکنین تهران و کرج در این روستا برای خود ویلا ساخته و در آخر هفته و روزهای تعطیل اوقات فراغت خود را در این روستا می گذرانند.

فاصله تقریبی روستای اغشت تا مرکز دهستان معادل  12 کیلومتر، همچنین روستای اغشت یک قلعه اسرارآمیز دارد که به قلعه هاگوارتز هم می گویند که در عین حال که بسیار خاص است زیبایی فراوانی دارد که گردشگران زیادی به برای دیدن ان قلعه به این روستا می روند.

قلعه اغشت کردان

دلیل نام گذاری این روستا به نام اغشت

این روستا دارای آب روان، چشمه ها و بارندگی فراوان است که دلیل اصلی نامگذاری این روستا نیز از این سوال است. بنابراین تلفظ صحیح نام این روستا اغشت است که به آن آغشت نیز می گویند.

تاریخچه روستای آغشت کرج

بنا به گفته های موجود گذشتگان، تأسیس روستای اغشت و پیدایش آن به قبل از اسلام می رسد.

در آن زمان مردمی از ادیان باطل و گوناگون به نام گبر در این روستا زندگی می کردند. احتمالا با این تفاسیر و گفته ها قدمت یا تاریخ این روستا به بیش از 1000 سال می رسد.

یکی از دلایل اصلی زندگی در این روستا آب فراوان بوده است.

جمعیت این روستا در سال 1330 خورشیدی حدود 300 نفر بوده که در سال 1375 جمعیت آن به 236 نفر کاهش یافته است.

گویش اصلی و رایج در بین  اهالی این روستا شبیه مردم عزیز مازندران و طالقان است.

روستا اغشت کردان

پوشش گیاهی روستای اغشت کرج

با توجه به وجود آب و خاک مناسب در روستای آغشت، پیش بینی می شود این روستا دارای پوشش گیاهی غنی باشد.

بیشتر گیاهان این روستا «رگ» و «گون» است، بیشتر محصولات برداشت شده در این روستا برای استفاده خانواده‌های این روستا استفاده می‌شود و زمانی که محصول باغ روستاییان است، کم است. بسیار هستند، در میدان اصلی فروخته می شوند. رودخانه.

آب و هوای روستای اغشت کرج

این روستا آب و هوای بسیار خوبی دارد و به عبارتی حتی در فصول گرم سال نسیم خنک آن نشاط آور است و به نوعی روستای ییلاقی محسوب می شود.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از ایستگاه هواشناسی استان البرز در خصوص آب و هوای اغشت می توان گفت که کمترین میانگین دمای ماهانه در این روستا 9 درجه سانتی گراد و بیشترین مطلق آن 42 درجه است.

در تیرماه که یکی از گرم ترین فصول سال است، حداقل دمای هوا ۱۱ درجه است که اگر بخواهیم آن را در کنار دمای شهرهای بزرگ قرار دهیم حکایت از هوای خنک و مطبوع این روستا دارد.

دلیل اصلی این اقلیم قرار گرفتن آن در منطقه کوهستانی است که شرایط آب و هوایی خاصی را در این منطقه ایجاد کرده است. آب و هوای روستا در زمستان سرد و در تابستان در کوهستان معتدل است.

روستای اغشت عموماً به دلیل آب و هوای نیمه خشک و آب و هوای مدیترانه ای شناخته شده است.

منطقه ای ییلاقی است، مناظر زیبایی دارد که در فصول مختلف مردم شهرهای بزرگ کرج و تهران در برخی موارد برای سکونت و در بیشتر موارد برای تفریح ​​به این روستا می آیند.

خرید ویلا در اغشت

امکانات روستای اغشت کرج

این روستا دارای گاز شهری است و استخراج گاز در آن انجام شده است، آب شرب روستا از منبع تامین می شود و نیاز اهالی را تامین می کند. این سرچشمه در 17 کیلومتری روستای آغشت قرار دارد که از ارتفاعات این روستا می گذرد.

این روستا دارای حمام قدیمی با قدمت 40 سال بوده و تا سال 1370 فعال بوده است.

امروزه دیوار این حمام به زیبایی تزئین شده است، دارای زمین ورزشی بسیار بزرگ است.

کانون های مذهبی روستا دو مسجد با نام جامع است و دیگری مسجد حضرت ابوالفضل است که وسعت کمی دارد و در کوچه پس کوچه های این روستا قرار دارد.

این روستا یک مدرسه ابتدایی نیز دارد، دانش آموزان مقاطع بالاتر باید به شهرها یا روستاهای اطراف سفر کرده و در آنجا تحصیل کنند.

همچنین روستای اغشت دارای مرکز بهداشتی درمانی بوده و به صورت روزانه آماده کمک رسانی به اهالی این روستا می باشد.

آبشار شرشربند در اغشت

بعد از قلعه اغشت، آبشار شرشربند یکی از دیدنی های این روستا است که در منطقه ای کوهستانی قرار دارد و برای دسترسی به آن باید از لباس و کفش مناسب کوهنوردی استفاده کرد.

مسیر منتهی به آبشار دارای شیب های زیادی است. مسیری است که با چشم اندازهای زیبا از طبیعت اطراف، گل های بابونه، پروانه ها، آواز پرندگان، تجربه ای خوش را برای دوستداران طبیعت و گردشگران به ارمغان می آورد.

کوهنوردی از روستای اغشت تا آبشار هزار رنگ یا شرشربند حدود 2 ساعت طول می کشد.

رودخانه اغشت

این رودخانه دارای سه شاخه اصلی به نام های برغان رود، گلین رود و شاخه اصلی است. سرچشمه این رودخانه کوه مردانور با ارتفاع ۲۸۷۷ متر، کوه کلین رود، کوه علم زمین، سرچشمه روستای سیرود است.

وجود این رودخانه طراوت، نشاط و فضای خوبی را برای این روستا به ارمغان آورده است و بیشتر گردشگران به آن پایبند بوده و از آن لذت می برند.

حمام روستای آغشت

یکی دیگر از کنجکاوی های روستای آغشت گرمابه این روستا با قدمت 40 سال است که فعالیت آن تا سال 1370 ادامه داشت اما امروزه به مکان دیدنی و گردشگری تبدیل شده است.

در روستای اغشت اقامت کنید

خرید زمین در اغشت کردان

گروه معماری آرسس با بیش از  10 سال سابقه در خرید زمین و ویلا و آشنایی کامل با تمام روستاهای اطراف کردان . مفتخر است شما در خرید زمین در کردان یاری دهد. با کلیک بر روی صفحه  خرید زمین در کردان ما می توانید انواع ویلا و زمین هایی که  به فروش می رسد را چک کنید و بدون واسطه املاک خریداری کنید 

برای اقامت در این روستا می توانید از روستاهای اطراف استفاده کنید و زمین و ویلا بخرید شما می توانید برای خرید زمین در کردان روستای اغشت با ما تماس بگیرید.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 ۰۹۱۲۷۹۲۷۹۰۴، 

۰۹۳۰۰۱۴۵۱۳۱

1/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *