ساخت استخر کشاورزی

ساخت استخر کشاوری ایده ال در یک منطقه طبیعی کم ارتفاع در زمین حفر شود. مقداری از خاکی که برداشته می‌شود می‌تواند برای ساختن حوضچه خاکی در اطراف حوض استفاده شود که برای پایداری باید درختان و علف‌ها کاشته شود. حفاظت از سایه و باد که توسط تپه و پوشش گیاهی برجسته ارائه می‌شود، تلفات تبخیر را کاهش می‌دهد.

عمق بیشتر استخر و سطح کمتر نیز تلفات تبخیر را کاهش می‌دهد. با این حال، حفاری عمیق تر از 5 متر هزینه حفاری را افزایش می دهد و به دلیل افزایش فشار آب روی زمین، تلفات نشت را افزایش می دهد. حوضچه ای که حدود 10 متر در 10 متر و عمق آن 3 متر باشد، اندازه ایده آلی است.

استخر باید دارای یک ورودی و یک خروجی (مانند تصویر) باشد که با سنگ پوشانده شده باشد تا از فرسایش جلوگیری شود. این ویژگی ها باید به یک طرح زهکشی بزرگتر متصل شوند که آب را به داخل حوض هدایت می کند و آب سرریز را دریافت می کند. یک گودال ته نشینی کوچک در ورودی به حذف گل و لای کمک می کند و راحت تر از کل حوض تمیز می شود. کناره های حوض برای پایداری باید شیب دار باشد.

ساخت استخر کشاورزی

اندازه حوضچه باید به گونه ای باشد که حدود 50 درصد حداکثر رواناب را در خود جای دهد، به طوری که حتی در یک سال خشک نیز پر شود. حداکثر رواناب را می توان با در نظر گرفتن شدت و مدت بارندگی، مساحت حوضه و شیب، نوع خاک و کاربری اراضی در سرتاسر حوضه محاسبه کرد.

یک تخمین تقریبی این است که یک استخر کشاورزی 1 هکتاری در خاک قرمز می تواند 250 متر مکعب آب تولید کند که برای پر کردن حوضچه در تصویر صفحه قبل کافی است. افراد با تخصص در هیدرولوژی می توانند چنین قوانین سرانگشتی مربوط به ویژگی های فیزیکی مناطق خاص را ایجاد کنند.

سوال دیگر این است که آیا حوض در حال تخلیه یا شارژ مجدد است؟ اگر حوضچه در حوضه بالاتر باشد و / یا خاک نفوذپذیر باشد، ممکن است بیشتر به عنوان یک گودال نفوذی عمل کند تا به عنوان یک حوض. اگر حوض در حوضه پایین‌تر باشد و سطح آب بالا باشد، ممکن است به طور طبیعی از آب زیرزمینی پر شود.

این مهم است که تصمیم بگیرید که آیا هدف تسهیل نفوذ آب است یا حفظ آب های سطحی در حوضچه که می توان به راحتی برای نیازهای آبی به آن دسترسی داشت. در مورد دوم، ممکن است لازم باشد که حوضچه را برای کاهش نفوذپذیری پوشش دهید. آسترهای احتمالی عبارتند از: خاک رس، بنتونیت، سنگ یا آجر، سیمان، لاستیک، پلاستیک و غیره. اگر حوضچه مزرعه ای 80 درصد از سال آب را حفظ کند، می توان از آن برای پرورش ماهی نیز استفاده کرد.

اگر امکان ایجاد حوضچه فرورفته وجود نداشته باشد، زیرا خاک بسیار کم عمق است، یا حفاری بسیار گران است، می توان بر روی سطح آن دیوارهایی ساخت تا حوض سطحی ایجاد شود. این تصویر ترکیبی از تراس ها، کانال ها و حوض های سطحی را نشان می دهد.

 

ساخت استخر کشاورزی

آب و قانون
بسیاری از زمین داران روستایی متوجه نمی شوند که مالک آبی که در اموالشان جاری است، نیستند. اکثریت قریب به اتفاق دریاچه‌ها، تالاب‌ها، رودخانه‌ها و نهرها – تا کوچک‌ترین شاخه‌هایی که می‌توانید در یک محدوده از آن بپرید – از منظر قانونی، آب‌های ایالات متحده محسوب می‌شوند.

انجام هر کاری که بر این آب‌ها تأثیر بگذارد، مستلزم کسب مجوز از EPA تحت قانون آب پاک است. هر آبی که تحت صلاحیت قضایی فدرال نباشد، اغلب تحت پوشش قوانین ایالتی است. در کالیفرنیا، هر قطره آب تنظیم می شود، چه در دریاچه تاهو، یک گودال در خیابان های لس آنجلس یا در یک آبخوان زیر دره مرکزی.

حوضچه ها برای اهداف قانونی کشاورزی – برای مثال آبیاری یا آبیاری دام – از اکثر الزامات مجوز معاف هستند. با این حال، شما همچنان باید برای معافیت ثبت نام کنید، که ممکن است خود شامل کمی بوروکراسی باشد. اگر فقط می خواهید یک استخر برای شنا در آن وجود داشته باشد، احتمالاً به یک مجوز نیاز دارید که با صلاحدید بخش حفاظت از محیط زیست در هر ایالت (بازوهای اجرایی در سطح ایالت EPA) صادر می شود. هر چه حوضچه از رودخانه ای که در طول سال جاری است دورتر باشد، دریافت مجوز آسان تر خواهد بود.

قبل از اینکه با چشم اندازهای بزرگ از یک استخر کشاورزی غرق شوید، با دفتر خدمات حفاظت از منابع طبیعی (NRCS) محلی خود مشورت کنید تا در مورد مقررات مربوط به املاک خود مطلع شوید. NRCS شعبه ای از USDA است که مسئول کمک به مالکان زمین در حفظ منابع آب و خاک است و می تواند به شما در مورد نیاز به مجوز یا عدم نیاز به مجوز و در صورت نیاز به کدام آژانس کمک کند. آنها کمک های فنی رایگان – و گاهی یارانه های مالی – برای ساخت حوضچه ها ارائه می کنند.

منابع آب

چندین منبع آب ممکن برای حوضچه شما وجود دارد، اگرچه ممکن است به ترکیبی از بیش از یک مورد نیاز داشته باشید تا استخر خود را در تمام طول سال کامل نگه دارید. در اینجا برخی از مزایا، معایب و حقایق مهم در مورد هر کدام آورده شده است:

رواناب سطحی حوضچه هایی که با آب بارانی که از سطح زمین به آنها سرازیر می شود پر می شوند، راحت ترین راه برای دریافت مجوز هستند، زیرا معمولاً هیچ تأثیر نامطلوبی بر نهرها و موجودات آبزی ندارند. به عنوان یک قاعده کلی، به ازای هر فوت جریب حجم حوضچه، به حداقل 3 هکتار زمین زهکشی در حوضچه نیاز دارید. (یک فوت جریب دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – حجم آب موجود در یک هکتار آب که عمق آن 1 فوت است.)

در مکان‌هایی که بارندگی تابستانی ندارند، مانند بسیاری از مناطق غربی ایالات متحده، حوضچه‌هایی که فقط از رواناب سطحی تغذیه می‌کنند، در طول تابستان به آرامی خشک می‌شوند. آنها همچنین به دلیل ذرات خاک موجود در رواناب مستعد کدر شدن هستند.

آب های زیرزمینی آب زیرزمینی به خودی خود معمولاً به عنوان تنها منبع آب برای یک حوض کافی نیست، اما می تواند سهم قابل توجهی در حوضچه هایی داشته باشد که از رواناب سطحی تغذیه می شوند، به این معنی که منطقه زهکشی کوچکتری مورد نیاز است. بیشترین آب زیرزمینی در مناطق کم ارتفاع با سطح آب بالا در دسترس است. با این حال، شیب‌های متوسط ​​با خاک‌های مرطوب (نشت‌ها) مکان ایده‌آلی برای ساخت حوض است.

فنر. چشمه‌ها در جایی اتفاق می‌افتند که نشت‌ها حجم کافی برای آمدن به بالای سطح زمین در یک جریان مداوم را دارند. حوضچه هایی که از بهار تغذیه می کنند ممکن است برای پر نگه داشتن آنها نیازی به رواناب سطحی نداشته باشند، به این معنی که شفاف، تمیز و سرد خواهند بود. استفاده از آب چشمه برای پر کردن حوضچه ممکن است در برخی مکان ها الزامات مجوز را ایجاد کند، اما این منبع آب ایده آل برای استخر مزرعه است.

جریان ها گرفتن مجوز برای ساخت استخر کشاورزی به طور مستقیم در یک رودخانه بسیار دشوار است (دلایل مهم زیست محیطی برای این امر وجود دارد). بیشتر اوقات، بخشی از جریان می تواند منحرف شود تا به پر کردن حوضچه در یک منطقه مجاور کمک کند.

چاه. شما می توانید آب چاه را برای پر کردن حوض پمپاژ کنید، اگرچه برق برای انجام این کار گران است مگر اینکه پمپ شما از انرژی خورشیدی استفاده کند. آب چاه به طور کلی تنها برای حوضچه های کوچک یا برای پر کردن حوضچه های بزرگ در طول دوره های خشک به عنوان یک منبع عملی در نظر گرفته می شود.

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *