باربیکو متدهای محوطه سازی ویلا 2023

جدیدترین متدهای محوطه سازی ویلا 2023

در حالی که محوطه سازی ویلا در حال حاضر بسیار رواج دارد ، برخی از بزرگترین سبک‌های محوطه‌سازی که در سال 2023 ظهور کرده‌اند شامل تمرکز بر محیط‌ زیست یعنی پایداری طبیعت است.

بنابراین اگر می‌خواهید حیاط خود را حفظ کنید و در عین حال نگهداری راحت‌تر و سازگار با محیط زیست باشد، این روندهای برتر محوطه‌سازی برای شما مناسب است.

تمرکز جدید بر همه محوطه سازی طبیعی

باغ های طبیعی یکی از گرایش های مهم طراحی محوطه خواهند بود. برای بیان بهتر ایده اصلی این گرایش، می‌توانید آن را  شبیه طبیعت بنامید.این روند بر استفاده از مواد طبیعی و محوطه سازی متمرکز است که عمدتاً دارای رنگ های خنثی و بافت های خام غنی هستند تا زیبایی واقعی ظاهر ناقص را برجسته کند. گیاهان مورد استفاده در این روند شامل گونه های محلی هستند که به طور هدفمند کوتاه شده اند تا زیباتر به نظر برسند.

 ترکیب فلزات

روند بزرگی که می‌بینیم اضافه شدن فلز به محوطه سازی است – چه در ساختار آلاچیق ها ،  آب‌نماها، فلاورباکس ها و موارد دیگر.

 استفاده از گیاهان مقاوم به خشکی

صاحبان خانه‌هایی که نسبت به تغییرات آب‌وهوایی و محیط‌زیست آگاه هستند متوجه یک چیز شده‌اند که نمی‌توان از آن اجتناب کرد: «بحران آب‌وهوایی بسیار گسترده است و آب آشامیدنی به‌طور فزاینده‌ای با ارزش است. کاشت  گیاهان بومی و مقاوم به خشکی که می توانند با حداقل مراقبت و آبیاری در باغ و محوطه های ما رشد کنند، روندی است که در سال 2023 شاهد آن خواهیم بود.

گیاهان مقاوم به خشکی

استفاده از گل های رنگارنگ در محوطه سازی

فرقی نمی‌کند گیاهان گرمسیری،  یکساله یا چند ساله انتخاب کنید، امسال سالی است که باید رنگ‌های زیبا را انتخاب کنید تا انرژی مثبت به محوطه خود بیافزایید. قرمز، نارنجی، سرخابی، لیمویی و بنفش پررنگ امسال بیشتر خواهند بود – و می‌توان آن‌ها را در کروکوسمیا، مریم گلی، آلیوم، فریزیا و کاناها یافت.

زرد اسیدی را با بنفش آبی تیره مخلوط کنید تا چشم ها و گرده افشان ها را جذب کنید. همچنین می توانید با کاشت شاخ و برگ تیره، از گیاهانی مانند زنگ مرجانی، بوته دود، ریحان بنفش، Lorapetulaum و غیره، به گل های روشن تر رنگ اضافه کنید. گیاهان شاخ و برگ به جذابیت می بخشند و تضاد دلپذیری را در برابر ساختارها و برگ های سبز یا گیاهان گلدار ایجاد می کنند.

گل های رنگارنگ

 چمن مصنوعی برای نگهداری آسان

چمن مصنوعی به عنوان یک  آیتم بهبود محوطه با قابلیت نگهداری آسان دارای بیشترین استفاده است. چمن مصنوعی در کنار سایر آیتم های محوطه سازی  می‌تواند به صاحبان ویلا کمک کند تا باغ رویاهای خود را بدون نیاز به هزینه‌های زیادی برای نگهداری و مراقبت ایجاد کنند.

استفاده از مسیر شنی و سنگی

مسیرهای سنگی یا شنی  راهی برای کاهش رواناب باران عمل می‌کنند.

استفاده از آبنما و برکه 

افزودن یک حوضچه کوچک به طرح محوطه سازی شما یک آیتم عالی است.” برکه و آبنما می تواند برای محوطه جذاب باشد و محیطی آرام را برای استراحت پس از یک روز کاری طولانی فراهم کند.

استفاده-از-برکه-در-محوطه-سازی

فضاهای بیرونی تعریف شده از جمله آتشکده و باربیکیو

از آنجایی که صاحبان ویلا زمان بیشتری را در خارج از منزل سپری می کنند، نیاز جدیدی به فضای بیرونی خود دارند تا احساس عملکرد و کامل شدن بیشتری داشته باشند.

معماران محوطه سازی و باغبانان اکنون به دنبال راه هایی برای اتصال طبیعت به پاسیو و فضاهای باز هستند تا مکان مناسبی را برای استراحت و لذت بردن از تمام مزایای رفاهی که فضای باز فراهم می کند ایجاد کنند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *