طراحی ویلا دوبلکس

طراحی ویلا دوبلکس

 

طراحی ویلا دوبلکس نوعی خانه است که فرقی نمی کند شما یک قطعه زمین کوچک یا بزرگ دارید، در زمان طراحی و ساخت از نظر صرفه جویی در فضا  بسیار کارآمد است. زمین های که با عرض 4.5 متر تا 8 متر برای این نوع ویلا ها بسیار مناسب است.

طراحی و ساخت ویلا  دوبلکس  امروزه  بسیار رایج است. این خانه برای خانواده های بزرگ و متوسط بسیار مناسب است.

ویلا دارای دو واحد که با پله به هم متصل است تا  خانواده های بزرگ  بتوانند به راحتی استفاده کنند.ویلا های دوبلکس در مقایسه با ویلا های یک طبقه بزرگ از نظرساخت سود بیشتری دارند، زیرا می توانیم هزینه زیرزمین و فونداسیون را کاهش دهیم.

طراحی ویلا دوبلکس لوکس

پلان ویلا های دوبلکس ساده و کوچک

طراحی های ما  هر روز به روز می شود. درخواست کارفرما باید با برنامه های ما مطابقت داشته باشد. بنابراین ما بهترین طراحی معقول را انجام می دهیم. ما بهترین متخصصان طراحی را با خود داریم تا بیش از آنچه فکر می کنید طراحی لوکس را برای شما انجام دهیم. 

پلان ویلا دوبلکس چرا اینقدر مهم است؟

 طرح ویلا دوبلکس با توجه به نیازها و سبک زندگی منحصر به فرد خانواده شما ساخته می شود. شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام عناصر برای شما مهم هستند و مطمئن شوید که آنها را در طراحی ویلا خود بگنجانید.

 به چند نمونه پلان ویلا دوبلکس نگاه کنیم 

یک طرح خوب باید تک تک جزئیات ویلا – از جمله پریزهای برق و لوله کشی – را مشخص کند. به این ترتیب قبل از شروع کار، مشکلات احتمالی را مشاهده خواهید کرد. در اینجا تعداد زیادی طرح واحد برای شما آورده شده است تا در حین انتخاب طرح  برای ویلا دوبلکس خود را الهام بگیرید.

طرح اول پلان ویلا دوبلکس:

طراحی ویلا دوبلکس

طرح 2

ویلا دوبلکس پلان

طرح 3

طراحی ویلا دوبلکس مدرن

 عوامل ضروری که باید در پلان ویلا دوبلکس در نظر گرفته شوند:

مهمترین عاملی که در پلان ویلا دوبلکس  خود باید در نظر بگیرید، فضا است. مقدار فضایی که برای اتاق‌ها و فعالیت‌های مختلف در نظر گرفته می‌شود به میزان فضایی که برای شروع دارید بستگی دارد. یک ویلا دوبلکس 3500 متر مربع ، بسیار متفاوت از یک 2500 متر مربع به نظر می رسد.

نه تنها اندازه، بلکه چیدمان ویلا نیز بر طراحی ویلا دوبلکس تأثیر می گذارد. گاهی اوقات وقتی به طراحی ویلا خود فکر می کنیم، از فکر کردن به درها، سیستم های زهکشی، پله ها، فضاهای راهرو و غیره غافل می شویم. شکل اتاق ها و سالن ها باید در طراحی شما به دقت مورد توجه قرار گیرد.

طراحی ویلا دوبلکس مدرن

تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید بودجه صرف کنید

بسیار مهم است که قبل از شروع فرآیند طراحی، بودجه خود را تعیین کنید. اگر عدد ثابتی در ذهن ندارید، به راحتی می توانید بیشترحد مجاز استفاده کنید. ممکن است بین هر چیزی که می خواهید و مقدار پولی که می توانید خرج کنید، توافقاتی انجام شود.

بهتر است در همان ابتدا از صرف هزینه زیاد برای طراحی ویلا خودداری کنید. همیشه می توانید بعداً چیزهایی را به ویلا اضافه کنید. اینکه از قبل بدانید کدام بخش از ویلا پول بیشتری می گیرد و در کدام بخش از ویلا  می توانید کمتر هزینه کنید، کمک زیادی به شما خواهد کرد.

سبک شخصی خود را در طراحی ویلا در نظر بگیرید

خانه ایده آل شما باید نشان دهنده نوع سبک زندگی شما و خانواده شما باشد. صرف نظر از آن شما می خواهید در خانه خود راحت باشید. به این فکر کنید که اعضای خانواده شما بیشتر وقت خود را صرف چه فعالیت هایی می کنند. و مطمئن شوید که فضای کافی برای هر یک در نظر گرفته شده است تا بتواند سرگرمی های خود را دنبال کند.

آیا  مهمانان زیادی دارید؟ اگر چنین است، مطمئن شوید که محل زندگی شما فضای کافی برای پذیرایی راحت از مهمانان شما دارد.

آیا فردی در خانواده شما از درخانه کار می کند؟ ممکن است بخواهید یکی از اتاق های خود را به یک دفتر کار خانگی تبدیل کنید. اگر بچه دارید، باید به این فکر کنید که فضای کافی برای بازی آنها در نظر بگیرید.

اگر همیشه می خواستید یک سیستم سرگرمی درویلا خود داشته باشید تا با هم فیلم تماشا کنید، اکنون وقت آن است که برای آن فضا ایجاد کنید.

اگر فردی در خانواده شما علاقه مند به تناسب اندام است، ممکن است بخواهد یکی از اتاق ها را به یک باشگاه ورزشی خانگی تبدیل کند. ا

گر شما یک خدمتکار دارید، او به یک اتاق نیز نیاز دارد. مطمئن شوید که در طرح ویلا دوبلکس شما، نیازهای منحصر به فرد شما منعکس شده است.

طراحی ویلا دوبلکس

حریم خصوصی
هنگام فکر کردن به طراحی ویلا دوبلکس، چند فاکتور دیگر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. یکی حریم خصوصی است. بسته به تعداد اعضای خانواده خود، باید مطمئن شوید که هر کدام فضای خصوصی خود را دارند.

حفظ حریم خصوصی برای افراد بسیار مهم است تا کمی برای خود وقت بگذارند و آرامش خاطر داشته باشند. وقتی به فضایی برای کار، مطالعه، ورزش یا استراحت نیاز دارید، نمی خواهید در اطراف ویلا به همدیگر برخورد کنید.

ایجاد فضا برای بزرگترها در خانواده
اگر افراد مسن‌تری در خانه شما هستند، ممکن است بخواهند برنامه‌ای متفاوت از سایر اعضای خانه دنبال کنند. در این صورت، باید مطمئن شوید که آنها فضای کافی دارند تا مزاحم دیگران نشوند.

نوجوانان نیز با شروع رشد، به حریم خصوصی اهمیت بیشتری می دهند. باید برای آن ها نیز فضا خاص خودشان را نظر بگیرید.

مبلمان

قبل از نقل مکان به ویلا رویایی خود،  ممکن است قبلاً مبلمان زیادی را در خانه های قبلی خود داشته باشید. 

بنابراین باید ویلا دوبلکس خود را با مبلمان فعلی خود در آن دکوراسیون کنید. کجا آن را قرار می دهید و چقدر فضا می گیرد؟ این همچنین به شما کمک می کند تا بفهمید که به چه تعداد مبلمان جدید نیاز دارید.

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *