طراحی ویلا باغ

طراحی ویلا باغ

طراحی ویلا باغ بیشتر در محوطه باغ هایی است مه در داخل آن یک ویلا ساخته شده است .این ویلا ممکن از هر طرحو مدلی باشد که بستگی به کارفرما دارد. برای اینکه اینجا در مورد باغ ویلا صحبت کردیم باید محوطه به گونه ای طراحی شود که به طبیعت نزدیک باشد.در طراحی باغ ویلا باید به عوماملی مثل آب و هوا و میزان نور و حرارت و اینکه چه مواردی قرار هست در آن ساخته شود از جمله استخر توجه کنیم.

طراحی باغ ویلا

سبک‌های مختلف طراحی ویلا باغ

۱. سبک کلاسیک: بیشتر از موارد قدیمی و سنتی در این سبک استفاده می شود .

۲. سبک مدرن: بیشتر از خطوط ساده و مینیمال در این سبک استفاده می شودو

۳. سبک ژاپنی: در این سبک از اصول طراحی ژاپنی و مواد ساده مانند سنگ، چوب و آب برای ایجاد یک باغ آرام و مینیمال استفاده می‌شود.

۴. سبک کوهستانی: در طراحی باغ ویلا به سبک کوهستانی بیشتر از سنگ و چوب استفاده می کنند.

۵. سبک استوایی: همون طور که از نامش پیداش از گیاهان استوایی بیشتر استفاده می کنند.

۶. سبک روستایی: در این سبک هم از گیاهان و درختان که بومی هستند استفاده می شود.

طراحی باغ ویلا

اصول طراحی ویلا باغ

در طراحی باغ ویلا، باید به شکل و جزئیات توجه زیادی شود  تا بتوانیم منظره ای  چشم نواز که احساس آرامش و آسایش را برای کسانی که در ویلا زندگی می کنند را ایجاد کند.

۲. باید تعیین کنید که در کدام قسمت باغ ویلا می خواهید ایتم های مربوطه را بسازید مثلا کدام قسمت استخر باشد یا کدام قسمت زمین بازی و …

۳. باید گیاهان و درخت های مناسب را استفاده کنید و باد توجه داشته باشید که گیاهی که استفاده می کنید با آب و هوای منطقه سازگاری دارد یا خیر.

۴. می‌توان با ترکیب مسیرها، پله‌ها، تراس‌ها، بالکن‌ها و زیر بنای‌های گیاهی، زیبایی و اندازه گیری فضای باغ را افزایش داد.

۵. با استفاده از سیستم‌های آبیاری مناسب که به گیاهان کمک می‌کنند تا بهتر و بیشتر رشد کنند.

نکات انتخاب میز و صندلی در باغ ویلا

۱.  در انتخاب میز و صندلی برای باغ ویلا  از جنس‌های مقاوم و با کیفیت مانند چوب، فلز، و غیره استفاده کنید که در برابر عوامل جوی  و  دمایی مقاوم باشند.

۲. اندازه میز و صندلی باید با اندازه باغ ویلا سازگار باشد و باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا به تعداد افرادی که قرار است در باغ نشسته باشند، جای کافی داشته باشد.

۳. رنگ میز و صندلی باید با رنگ‌های موجود در باغ ویلا همخوانی داشته باشد

۴. در انتخاب میز و صندلی  طرح و شکل میز و صندلی باید به سبک و معماری باغ ویلا و همچنین به سلیقه شخصیتان توجه کنید.

۵.  در انتخاب صندلی باید به راحتی نشستن و ارتفاع مناسب صندلی دقت کنید .

طراحی باغ ویلا

مراحل طراحی ویلا باغ

۱. اطلاعات کامل  مانند اندازه باغ، شرایط آب و هوایی منطقه، شرایط خاک، محیط اطراف باغ و … را پبدا کنید.

۲.برنامه ریزی کنید که در باغ ویلا چه مواردی را می خواهید بگنجانید و چه کارهایی را باتوجه به چه سبکی انجام بدهید.

۳. طراحی پلان ویلا باید طرح‌های مختلفی برای باغ ویلا طراحی شود و بر اساس نیازها یک طرح نهایی انتخاب شود.

۴. طراحی پیش نمایشی: در این مرحله، طرح مفهومی به طراحی پیش نمایشی تبدیل می‌شود و به کمک نرم افزارهای طراحی، باغ ویلا به صورت دقیقتر طراحی می‌شود.

۵. طراحی نهایی: در این مرحله، طرح پیش نمایشی به طرح نهایی تبدیل می‌شود و همه جزئیات اضافی به طرح اضافه می‌شود.

۶. پیاده‌سازی: در این مرحله، طرح نهایی به کمک یک معمار یا یک مهندس  پیاده‌سازی می‌شود و گیاهان و درختان در باغ کاشته می‌شود.

۷. نگهداری و مراقبت: بعد از اجرای باغ ویلا، نگهداری و مراقبت منظم از گیاهان، درختان و سایر عناصر بسیار مهم است.

طراحی باغ ویلا

طراحی ویلا باغ سنتی و کلاسیک

۱. در  پیاده رو ها از سنگ یا آجر روشن استفاده کنید و همچنین می توانید از درختچه های تزئینی در کنار آن ها استفاده کنید تا جلوه سنتی به خود بگیرد.

۲. می توانید یک آبنما با طرح‌های سنتی و کلاسیک در باغ ویلا خود بسازید.بهتر از جنس سنگ یا بتن باشد.

۳. از گیاهان زینتی و درختان که برگ‌های بزرگ و ظریف دارند استفاده کنید که جلوه سنتی و کلاسیک دارد.  مانند درخت سرو، درخت کاج و درخت بلوط

۴.  ستون‌ها و آرک‌ها می‌توانند جلوه‌ای بسیار زیبا و سنتی به باغ شما بدهند. برای استفاده از این عناصر در باغ ویلا، می‌توانید ستون‌هایی و ارک ها  با طرح‌های سنتی و کلاسیک وجود دارد.

طراحی باغ ویلا

طراحی ویلا باغ در شمال

 مناطق شمالی کشور به دلیل آب و هوای خنک و مرطوب می‌تواند به صورت منحصر به فرد و جذاب طراحی گیرد. اما باید به نکات زیر توجه کرد:

۱.  در شمال گونه‌های زیادی از گیاهان محلی وجود دارد که به خوبی با شرایط آب و هوایی و خاک منطقه سازگاری دارند.  مانند درختان گردو، گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، بلوط و انواع شجره‌های میوه‌ای محلی 

۲.  در شمال سنگ‌هایی مانند سنگ‌های آهنگری، سنگ‌های رودخانه‌ای و سنگ‌های گرانیتی به زیاد وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در طراحی باغ ویلا استفاده کنید. 

۳.  به دلیل وجود باران‌های فراوان، نیاز به آبیاری کمتری نسبت به مناطق دیگر وجود دارد، اما با توجه به اینکه در تابستان بارندگی کم می شود، استفاده از سیستم آبیاری مناسب و اقتصادی بسیار مهم است.

طراحی باغ ویلا

هزینه طراحی و اجرای باغ ویلا

عوامل زیادی در هزینه طراحی باغ ویلا تاثیر دارد  از جمله :

۱.  مساحت باغ ویلا ، با افزایش مساحت باغ ویلا، هزینه‌ها بیشتر می‌شود.

۲. نوع گیاهان و مواد مصرفی بر روی هزینه دارند. گل‌ها و درختان گرانتری مثل نخل، چندساله، سوپرا، زالزالک و… هستند و استفاده از آن‌ها نسبت به گل‌ها و درختان رایج، هزینه بیشتری دارد.

۳.در طراحی باغ ویلا، می‌توانید از تجهیزات متنوعی مانند چمن مصنوعی، سیستم اتوماتیک آبیاری، روشنایی و چیزهای دیگر استفاده کنید. با افزایش تجهیزات، هزینه‌ها نیز بیشتر می‌شود.

۴.   هزینه نگهداری باغ ویلا نیز باید در محاسبات اولیه در نظر گرفته شود.

در کل، هزینه طراحی و اجرای باغ ویلا ممکن است بین چند میلیون تا چندصد میلیون تومان متفاوت باشد و بستگی به موارد فوق دارد. برای دقیق‌تر بودن در محاسبه هزینه با شرکت معماری آرسس تماس بگیرید کارشناسان ما همواره پاسخ گوی شما عزیزان هستند.

 

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *