اجرای محوطه سازی حیاط

 آیا شما علاقه مند به اجرای محوطه سازی حیاط خود(Yard landscaping implementation) هستید یا به سادگی تغییراتی در آن ایجاد شده است ، فاكتورهای مهمی وجود دارد كه باید قبل از شروع محوطه سازی باید در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که شرایط خاص حیاط شما به احتمال زیاد می تواند براساس میزان و طول نور خورشید و سایه ای که منطقه دریافت می کند ، یک میکروکلید ایجاد کند.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 ۰۹۱۲۷۹۲۷۹۰۴، 

۰۹۳۰۰۱۴۵۱۳۱

ریزگردها معمولاً به یکی از چهار دسته تقسیم می شوند: آفتاب کامل ، سایه جزئی ، سایه یا سایه عمیق. هنگام انتخاب گیاهان برای محوطه سازی خود ، از ریزگردهای منظره خود توجه داشته باشید.توپوگرافی محوطه شما باید در نظر داشته باشد و همچنین برنامه ریزی کنید. توجه داشته باشید که چگونه آب در محوطه شما تخلیه می شود. بهترین طراحی محوطه سازی حیاط باعث حرکت  آب از خانه به سمت مناطق دیگر حیاط شما خواهد شد.

محوطه سازی فضای سبز ویلا

طراحی اجرای محوطه سازی حیاط

ایجاد یک نقشه از قبل به شما کمک می کند طراحی اجرای محوطه سازی حیاط به بهترین نحو نیاز شما باشد و در چشم انداز شما شکوفا شود.

به طور خاص ، توجه کنید که گذشت زمان چه تاثیری روی گیاهان محوطه  شما خواهد گذاشت. هنگام انتخاب گیاهان ، میزان رشد گیاه ، نیازهای نگهداری و اندازه رشد نهایی آن را در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که گیاهان خود را به اندازه کافی فضای کافی برای رسیدن به اندازه بزرگ خود فراهم می کنید. البته بخاطر داشته باشید که اندازه کامل  معمولاً مبتنی بر شرایط بهینه رشد است ، شرایط خاص محوطه سازی  شما ممکن است باعث بزرگتر یا کوچکتر شدن گیاه شود.

محوطه سازی با سنگ ریزه و چمن

به این فکر کنید که چه کسی از حیاط شما استفاده خواهد کرد و چگونه از آنها استفاده خواهد کرد. آیا کودکان از حیاط شما استفاده می کنند؟ ایا شماحیوان خانگی دارید؟ آیا مایل به استفاده از حیاط خود برای سرگرمی در فضای باز هستید؟ به یاد داشته باشید می توانید با استفاده از  مناظر استراتژیک فضاهای مختلفی را برای استفاده های مختلف در محوطه خود ایجاد کنید 

استفاده از گیاهان منحصر به فرد ، سازه های مجزا یا تزئینات حیاط به شما امکان می دهد تا یک منطقه خاص از منظره خود را برجسته کنید. شکل ها ، بافت ها ، اندازه ها و رنگ های متضاد به جلب توجه و هدایت آن به یک منطقه خاص کمک می کند.

هزینه محوطه سازی فضای سبز حیاط

استفاده از گیاهان در اجرای محوطه سازی حیاط

در اوایل برنامه ریزی خود باید تعیین کنید که گیاهان چگونه در حیاط شما عملکرد خواهند کرد. گیاهان به چند روش قابل استفاده هستند ، می توانند میوه و سبزیجات تازه و خوشمزه ، مناظر زیبا ، عطرهای دوست داشتنی و… را در اختیار شما قرار دهند.

گیاهان می توانند به عنوان موانعی برای  مناطقی از محوطه شما و همچنین مشخص کردن محل پایان یافتن محوطه شما استفاده شوند. با مسدود کردن هر دو نمای و دسترسی به یک منطقه می توانید از گیاهان برای ایجاد موانع جسمی در محوطه سازی خود استفاده کنید

محوطه سازی ویلا

اگر گیاهان به صورت صحیح قرار داده شده باشند همچنین می توانند برای تغییر شرایط محوطه سازی شما استفاده شوند. دما ، سطح نور و وزش باد تا حد زیادی تحت تأثیر درختان و گیاهان در یک منظره قرار می گیرد. نویزهای موجود در منظره شما می تواند تحت تأثیر آنچه شما در طرح قرار می دهید ، از جمله آبنما یا باربیکیو ، و همچنین هرگونه موانع جسمی که حیاط  شما را از عایق های فراتر از چشم انداز شما عایق بندی می کند ، باشد.

مراحل اجرا محوطه سازی

اجرای محوطه سازی حیاط کوچک

یک موضوع می تواند محوطه سازی حیاط کوچک  شما راکامل کند و به شما در انتخاب گیاهان و مواد کمک کند. مضامین می توانند به سادگی با استفاده از اشکال یا فرم های مداوم در کل حیاط شما و یا به همان اندازه پیچیده ای که ایجاد یک باغ آرامش بخش است.

هنگام تصمیم گیری در مورد اجرای محوطه سازی برای حیاط کوچک  خود ، مکان خوبی برای شروع جستجوی معماری خانه شما است. سعی کنید خطوط و سبک معماری خانه خود را در حیاط خود تکمیل کنید؛ بعلاوه ، حیاط شما مهم ترین بخش خانه شماست.

طراحی محوطه سازی فضای سبز

 در نحوه چیدمان و انتخاب گیاهان ، دکوراسیون ها ، مناظر و سازه ها دقت کنید. آیا شما کسی هستید که می خواهید اشکال و ساختارهای هندسی و منظمی در محوطه خودایجاد کنید؟ آیا می خواهید خطوط نرمتر و احساس طبیعی تری به فضای خود داشته باشید؟ آیا می خواهید یک منظره تنها شامل رنگ های خاص باشد؟ سؤالاتی از این دست به شما کمک می کنند تا یک موضوع یکپارچه برای حیاط خود انتخاب کنید.

محوطه سازی ویلا در شهریار

اجرای محوطه سازی حیاط بزرگ

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از حیاط بزرگ خود ، آن را به عنوان یک اتاق دیگر یا اتاق های خانه خود فکر کنید. دقیقاً همانطور که یک خانه دارای اتاق هایی است که به خوبی تعریف شده و با دقت برنامه ریزی شده اند ، باید از محوطه شما نیز استفاده کند. با استفاده از مواد خود عاقلانه به شما امکان می دهد “المان” های مختلفی را در محوطه خود ایجاد کنید.

فراموش نکنید که در مورد چگونگی پیوند فضاهای خود فکر کنید. چگونه مردم از یک منطقه حیاط شما به منطقه دیگر منتقل می شوند؟

از المان هایی که برای اجرای محوطه سازی حیاط بزرگ می توان استفاده کرد ساخت آبنماآبشار – برکه –استخر باربیکیو   می باشد که هر کدام جلوه زیبایی به اجرای محوطه سازی حیاط  بزرگ شما می بخشد

محوطه سازی حیاط ویلا

هزینه اجرای محوطه سازی حیاط

از آنجا که از حیاط خود استفاده خواهید کرد و از آنها مراقبت خواهید کرد (یا شخصی را برای حفظ آن استخدام خواهید کرد) سبک و بودجه نگهداری خود را در نظر بگیرید. تا آنجا که می توانید واقع بین باشید. واقعاً چقدر زمان باید در محوطه خود قرار دهید؟ یا اگر وقت ندارید ، پول دارید برای پرداخت زمان دیگری به شخص دیگری پول دهید؟ چقدر باید در منظره خود سرمایه گذاری کنید؟ تعیین پاسخ به این سؤالات به شما کمک می کند تا موفقیت  اجرای محوطه سازی حیاط  شما برای سالهای بعد تضمین شود.

5596f69294e4189a0999052c5fdaea40 1

برای اطلاعات دقیق تر در مورد هزینه اجرای محوطه سازی حیاط با معماران محوطه ساز تماس بگیرید. گروه معماری آرسس با داشتن کادری مجرب و حرفه ای شما را در طراحی و اجرای بهترین محوطه سازی حیاط و ویلا و باغ شما یاری می دهد

با ما تماس بگیرید مفتخریم شما را در این امر یاری دهیم

 ۰۹۱۲۷۹۲۷۹۰۴، 

۰۹۳۰۰۱۴۵۱۳۱

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *