روستای سیباندره

روستای سیباندره

روستای سیباندره یکی از روستاهای بکر و زیبای برغان کردان  است. این منطقه در 36 درجه شمالی و 50 درجه شرقی در شمال شرقی شهر ساوجبلاغ، دره سیبان، منطقه ارتفاعات شرقی واقع شده است که در ضلع شرقی و غربی این منطقه توسط دو رشته کوه با صخره های زیبا احاطه شده است.
رودخانه ای چشمگیر در پایین دره وجود دارد که پس از عبور از روستای ورده به رود برغان منتهی می شود. راه ارتباطی پس از عبور از کوهپایه ها و ارتفاعات کوه با چشم انداز زیبای انازی به دیواره غربی دره در روستا ختم می شود.

همانطور که در طول جاده قدم می زنیم، آبشارهای زیبایی را می بینیم که از دل کوه بیرون می آیند، به طوری که همه تماشاگران خود را با زیبایی و طراوت آن گم می کنند. ساختار روستای سیبان دره از بناهای قدیمی و سنتی ساخته شده از مصالح طبیعی (گل و سنگ) در دامنه کوه تشکیل شده است.

نحوه رفتن به روستای سیباندره

روستای سیباندره از توابع برغان بخش چندار از توابع شهرستان سوجبلاغ استان البرز است و راه منتهی به این روستا از اتوبان کرج قزوین خروجی کردان به جاده برغان وصل می شود. واقع در انتهای روستای جلنگدر است .

این روستا در دامنه رشته کوه البرز واقع شده و دارای آب و هوای خنک و خشک است. موقعیت جغرافیایی آن از شمال به کوه های طالقان، از جنوب به روستای سرحه، از شرق به روستاهای سینج و وامکوه می باشد.

فعالیت مردم در کشاورزی و دامپروری و محصول عمده آن آجیل و شاه توت و گیلاس است و جمعیت شهرک بیش از 175 نفر می باشد.

خرید زمین در سیباندره
مکان های دیدنی روستای سیباندره

همانطور که گفتیم یکی از جاهای دیدنی سیپاندره رودخانه هزاربند است که با تنگه پیچ در پیچ زیبایی این شهر را دو چندان می کند. اگر تصمیم به سفر به سیاندره دارید، گذراندن چند ساعت در کنار این رودخانه برای استراحت یا صرف غذا می تواند تجربه خوشایندی باشد.

رودخانه سیباندره از ارتفاعات بنی رود (بن رود) سرچشمه می گیرد. ارتفاعات جاده بنی در استان البرز و در حدود 8 کیلومتری شهر سیباندره قرار دارد.

این رودخانه آب و هوای معتدل و کوهستانی این منطقه را دو برابر با طراوت بخشیده است. نام این رودخانه همانطور که قبلا ذکر شد هزار بند است.

رودخانه هزار بند در طول مسیر خود از باغ های زیبای دره سیبین و باغ های دیگر منطقه بهره می برد. در این مناطق باغ های زیادی وجود دارد و محصول اصلی آنها آجیل، توت و گیلاس است.

عمق رودخانه هزار بند چندان زیاد نیست، بنابراین در قسمت های عمیق رودخانه حداکثر ارتفاع آب تا کمر است. این رودخانه از دو طرف توسط باغ های منطقه احاطه شده و فضایی ناب و دلنشین ایجاد کرده است که تمامی گردشگران مشتاق تماشا را به خود جذب می کند.

رودخانه هزاربند یک رودخانه دائمی است. این رودخانه حدود ۲۲ کیلومتر طول دارد و در منطقه البرز مرکزی جریان دارد. همان طور که گفته شد سرچشمه این رودخانه در ارتفاعات بن رود قرار دارد و در ارتفاع 1500 متری در محل اتصال ورده برغان به رود کردان می رسد.

 

خرید زمین در روستای سیباندره

شرکت  آرسس با بیش از  ۱۰ سال سابقه در خرید زمین و ویلا و آشنایی کامل با تمام روستاهای اطراف کردان مفتخر است شما در خرید زمین در کردان  یاری دهد. با کلیک بر روی صفحه  خرید زمین در کردان ما می توانید انواع ویلا و زمین هایی که  به فروش می رسد را چک کنید و بدون واسطه املاک خریداری کنید. در ضمن تمامی معاملات در دفتر اسناد رسمی انجام می شود.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 ۰۹۱۲۷۹۲۷۹۰۴

۰۹۳۰۰۱۴۵۱۳۱

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *