روستای سرخاب کردان

روستای سرخاب کردان

روستای سرخاب کردان یکی از روستاهای گردشگری و دیدنی استان البرز است که آب و هوای بسیار مطبوعی دارد و در ادامه به مطالعه و آشنایی با این روستا زیبا خواهیم پرداخت.

در شهرستان ساوجبلاغ روستایی سرسبز و خوش آب و هوا به نام سرخاب وجود دارد که در واقع سرخ آباد نامیده می شود و این روستای ییلاقی در دهستان سعیدآباد قرار دارد.

سرخاب از نظر امکانات رفاهی و امنیتی رتبه بسیار خوبی دارد و یکی از روستاهایی است که می تواند مکانی برای افرادی باشد که می خواهند از هیاهوی شهرهای بزرگ استراحت کنند. این روستای از نظر زیبایی به بهشت کردان معروف است.

سرخاب کردان

تاریخچه و قدمت روستای سرخاب کردان

در نزدیکی روستای سرخاب تپه های تاریخی و درختان کهنسال فراوانی وجود دارد و این گواه قدمت کهن این روستا است. مردم این روستا  مهربان هستند و به زبان ترکی صحبت می کنند اما به زبان فارسی نیز مسلط هستند.

این روستا به دلیل آب و هوای مساعد و خاک حاصلخیز، جمعیت زیادی را از سایر مناطق ایران به خود جذب کرد و طبق تحقیقات انجام شده بیشتر ساکنان این روستا از استان های تبریز، یزد، خراسان و ساوه به این منطقه آمدند.

تپه تاریخی روستای سرخاب با قدمتی بیش از 4500 سال بر اساس تحقیقات باستان شناسی قدمت آن به دوره تاریخی بین قرون بین اسلام و تیموریان می رسد.

تپه تاریخی سرخاب در سال 1385 ثبت ملی شد، برای دیدن این تپه می توانید به انتهای شرقی خیابان شهید رجبعلی  در یک کیلومتری سرخاب بروید.

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی سرخاب قبرستان قدیمی آن است که آرامگاه امامزادگانی در آن قرار دارد و چنارهای بسیار بزرگ و باستانی زیادی در آن قرار دارد.

مسیر رسیدن به روستای سرخاب کردان

برای رسیدن از شهر کرج به روستای سرخاب باید 34 کیلومتر یا 45 دقیقه را طی کنید تا به این روستا برسید.

می توانید از اتوبان کرج – قزوین و حتی جاده قدیم قزوین استفاده کنید، از طرفی فاصله روستای سرخاب تا استان تهران حدود 83 کیلومتر است و حدود 1 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد.

آب و هوای روستای سرخاب کردان

در قسمت شرقی روستای سرخاب رودخانه عباس آباد جریان دارد. وجود این رودخانه باعث شد تا روستای سرخاب آب و هوای بسیار مطبوعی داشته باشد.

این روستا علاوه بر آب و هوای مساعد، از نظر کشاورزی نیز بسیار رونق دارد. خاک روستای سرخاب به دلیل دسترسی به آب حاصلخیز و مرغوب است و در نهایت این منطقه دارای باغات پربار است.

درختان میوه این روستا با گل های رنگارنگ خود در اوایل بهار متمایز می شوند که یکی از زیباترین مناظر این منطقه در این فصل از سال است و در پاییز نیز با تغییر رنگ برگ ها، درختان. مناظر زیبای زیادی ایجاد کنید مردم فقط برای عکاسی به این روستا می روند و اوقات با کیفیتی را با هم می گذرانند.

امکانات رفاهی روستای سرخاب کردان

روستای سرخاب دارای کلیه امکانات خدماتی و آموزشی بوده و برای سکونت بسیار مناسب می باشد. علاوه بر یکی از شعب بانک ملی، می توانید از باشگاه ورزشی الشهدا واقع در خیابان مسجد این روستا دیدن کنید. مراسم مذهبی و نماز معمولاً در مسجد سرخاب برگزار می شود. امام زاده اظهرالدین و زیارتگاه امام زاده جواد در روستای سرخاب می باشد.

امام زاده اظهرالدین سرخاب

در روستای سرخاب نیز فروشگاه کوروش وجود دارد و معمولا مردم این روستا می توانند هر آنچه را که برای زندگی روزمره در روستای خود نیاز دارند تهیه کنند.

خرید ویلا و زمین در روستای سرخاب کردان

امروزه ویلاسازی در سرخاب رونق گرفته و مسافران می توانند در این روستا زمین بخرند تا ویلا دلخواه خود را بسازند.

امروزه اکثر مردم سعی می کنند پس انداز خود را صرف خرید زمین و ویلا کنند و به دنبال منطقه ای بسیار مناسب از نظر جغرافیایی و اقلیمی هستند. اگر قصد خرید زمین، ویلا یا باغ را دارید به شما توصیه می کنیم.

در روستای سرخاب کردان معطل نکنید زیرا بازار مسکن در ایران متزلزل است و گاهی ممکن است خرید زمین در روستا را در اولویت شما قرار ندهد اما تجربه نشان داده است که خرید ویلا، زمین یا باغ در روستایی مانند سرخاب بسیار سودمند است.

گروه معماری آرسس با بیش از  ۱۰ سال سابقه در خرید زمین و ویلا و آشنایی کامل با تمام روستاهای اطراف کردان . مفتخر است شما در خرید زمین در کردان یاری دهد. با کلیک بر روی صفحه  خرید زمین در کردان ما می توانید انواع ویلا و زمین هایی که  به فروش می رسد را چک کنید و بدون واسطه املاک خریداری کنید 

برای اقامت در این روستا می توانید از روستاهای اطراف استفاده کنید و زمین و ویلا بخرید شما می توانید برای خرید زمین در کردان روستای سرخاب با ما تماس بگیرید.

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

 ۰۹۱۲۷۹۲۷۹۰۴ 

۰۹۳۰۰۱۴۵۱۳۱

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *