اغلان تپه کردان

اغلان تپه کردان

آغلان تپه کردان یکی از روستاهای رامجین شهرستان چهارباغ کردان است و در بهار و تابستان آب و هوای مطبوعی دارد. که حدود 2000 نفر جمعیت دارد و به دلیل آب و هوای مطبوع در بهار و تابستان منطقه بسیار خوبی برای گردشگری در فصول گرم سال است. آغلان تپه به دلیل قرار گرفتن در منطقه هشتگرد به آغلان تپه هشتگرد معروف است.

مسیر دسترسی به اغلان تپه کردان

فاصله تهران تا هشتگرد حدود 75 کیلومتر است. به عبارت دیگر، شما می توانید حدود یک ساعت و 15 دقیقه برای رسیدن به تپه زمان بگذارید. فاصله آغلان تاپه تا شهر کرج حدود 19 کیلومتر است. و برای رسیدن به آغلان تپه می توانیم نیم ساعت وقت بگذاریم. بهترین راه برای رسیدن به بالای تپه از تهران عبور از جاده تهران – کرج و ورودی اختصاصی جاده سهلیه است.پس از ورود به جاده سهیلیه پس از عبور از روستای لشکرآباد به آغلان تپه رسید.

 

آب و هوای اغلان تپه کردان

بیشتر تپه ها سرسبز و دارای آب و هوای معتدل هستند. این منطقه دارای تابستان های خنک و زمستان هایی با سرمای معتدل است به طوری که در تابستان شاهد سرمای طاقت فرسایی نخواهید بود. بیشتر تپه ها در زمستان به اندازه زمستان کرج سرد هستند.

بیشتر تپه ها به دلیل آب و هوای خوب میزبان خوبی برای گردشگران زیادی از شهرهای همجوار مانند کرج و تهران هستند. مردم شهرهای بزرگی مانند کرج و تهران معمولا برای تعطیلات به این روستا می آیند و اوقات خوشی را در ویلاها یا باغ ها سپری می کنند. به دلیل آب مناسب و فراوان، باغداری و زمین داری بسیار خوب است و درآمد مردم این روستا از کشت و برداشت محصولات باغی و زراعی تامین می شود.

جاذبه های تاریخی اغلان تپه کردان

 این منطقه از نظر آثار تاریخی دارای مجموعه ای از بناها و تپه ای تاریخی است. تپه تاریخی آغلان تبه در سال 1382 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. معمولا باستان شناسان و گردشگران زیادی در تمام طول سال برای بازدید به این روستا می آیند.

مسجد امام سجاد اغلان تپه

در روستای آغلان تپه مسجدی قدیمی وجود دارد که اهالی این روستا در آغاز هر سال و قبل از شروع ماه مبارک رمضان آن را شستشو و نظافت می کنند.

تمامی اهالی برای اقامه نماز به این مسجد می آیند و تمامی مراسم مذهبی خود را در مسجد امام سجاد برگزار می کنند. از روستاهای اطراف نیز بازدیدهایی از این مسجد صورت می گیرد که همگی از این اجتماع برای نماز و عبادت استفاده می کنند.

 

خرید زمین در آغلان تپه کردان

آرسس با بیش از  ۱۰ سال سابقه در خرید زمین و ویلا و آشنایی کامل با تمام روستاهای اطراف کردان مفتخر است شما در خرید زمین در کردان یاری دهد. با کلیک بر روی صفحه  خرید زمین در کردان ما می توانید انواع ویلا و زمین هایی که  به فروش می رسد را چک کنید و بدون واسطه املاک خریداری کنید 

برای اقامت در این روستا می توانید از روستاهای اطراف استفاده کنید و زمین و ویلا بخرید شما می توانید برای خرید زمین در کردان  با ما تماس بگیرید.

امتیاز دادن به این برگه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *